هدف از برگزاری نمایشگاه روایت تحول گزینش، به اشتراک گذاشتن توانایی‌ها با بخش‌های مختلف شهرداری است

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران و مدیران شهری گفت: یکی از اهداف نمایشگاه روایت تحول گزینش شهرداری در مکتب حاج قاسم، به اشتراک گذاشتن توانایی‌ها با دیگر بخش‌های شهرداری تهران است؛ سامانه غدیر که مربوط به شخصیت شناسی است می‌تواند مورد استفاده تمامی مدیران شهرداری در جهت جانشین‌پروری باشد و در ادامه نیز تلاش کردیم به همکاران خود نشان دهیم که کیفیت کار گزینش افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شهر، محمد شوریابی دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران و مدیران شهری در تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه روایت تحول گزینش شهرداری تهران در مکتب حاج قاسم گفت: خدا را شاکریم که امروز سعادت داشتیم تا نمایشگاه روایت تحول گزینش شهرداری تهران در مکتب حاج قاسم که بیانگر زحمت یک‌ساله همکارانمان در هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران است را افتتاح کنیم.

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران و مدیران شهری افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه روایت تحول گزینش شهرداری تهران این بود تا زحمات و تلاش هایی که از سوی همکارانمان در بخش گزینش انجام می شود را نشان دهیم.

شوریابی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه گزینش گفت: حضرت آقا می فرمایند که «کار گزینش‌گران کاری سخت و دشوار است که فردی در این حوزه به آن‌ها (گزینش‌گران)آفرین نمی گوید، چه آنان که با تیغ گزینش شما رد شده اند چه آن دسته از افرادی که پذیرفته شدند» زیرا باور این است که اگر فرد در گزینش قبول شد این قبولی مربوط به توانایی او بوده و اگر رد شود گزینش‌گر او را رد کرده است.

وی تاکید کرد: هدف ما در برگزاری نمایشگاه این بود که برای همکارانمان در شهرداری تهران، سایر هیات ها و ارباب رجوع به نوعی اطلاع رسانی و آگاه سازی داشته باشیم که نسبت به کار گزینش شناخت پیدا کنند و آگاه شوند کار گزینش به چه معنی است و هدف از این اقدام و ابزارهای مورد استفاده نیز چیست و مبنای صدور رای و اعلام نظر به چه شکل انجام می شود.

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران و مدیران شهری ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما این است که به مردم این آگاهی را ببخشیم که کار گزینش امری شورایی است و در این بخش به صورت فردی تصمیم گیری نمی شود و از طرفی در این دوره تلاش شد مجموعه گزینش هوشمندسازی شود.

شوریابی با اشاره به این موضوع که در فرآیند گزینش از ظرفیت های سامانه شخصیت شناسی استفاده شد تا افراد بیشتر شناخته و آرای ما نیز به حقیقت نزدیک شود، تاکید کرد: شهردار تهران سال گذشته در سالگرد گزینش اعلام کرد تکیه ما در شهرداری تهران گزینش است و این اقدام امری مقطعی نیست و مستمر است.

وی با اشاره به توصیه شهردار تهران مبنی بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری قرار نیست در گزینش به شکل سلیقه ای عمل کنیم، ادامه داد: توصیه های شهردار تهران در بخش گزینش را با گوش جان شنیدیم و آن‌ها را عملیاتی کردیم و در این مسیر نشان دادیم آرای ما آرای قانونی همراه با شرع است و کارکنان نیز به سمت توانمندسازی و مهارت افزایی حرکت کردند.

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران و مدیران شهری با اشاره به کاهش مدت زمان فرآیند گزینش بیان کرد: تلاش شد پاسخگویی در سریع ترین زمان انجام شود و امروز میانگین پاسخگویی ما از ۱۲۰ روز به ۶۰ روز و در بحث تجدیدنظر نیز میانگین پاسخگویی ما از ۵۶ روز به ۱۴ روز رسیده است و بنای ما همان توصیه های شهردار تهران پیرامون نوکری و خدمتگزاری است.

شوریابی با بیان این مطلب که یکی دیگر از اهداف نمایشگاه، به اشتراک گذاشتن توانایی ها با دیگر بخش ها و قسمت های شهرداری تهران است، گفت: سامانه غدیر که مربوط به شخصیت شناسی است می تواند مورد استفاده تمامی مدیران شهرداری در جهت جانشین پروری باشد و در ادامه نیز تلاش کردیم به همکاران خود در شهرداری تهران که ولی نعمتان ما هستند نشان دهیم کیفیت کار گزینش افزایش پیدا کرده است، اما باید تاکید کنم هنوز به نقطه آرمانی نرسیده‌ایم و با این نقطه فاصله داریم.

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 30374

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =