اضافه شدن غیرمجاز ۸۵۴ نفر به نیروهای شهرداری منطقه ۱۴ در سال ۹۶/ لیست برخی اموال در حال ثبت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه لیست برخی اموال در حال ثبت است و شهرداری به دنبال کارشناسی بها است، گفت: توسط سازمان املاک این اقدام در شهرداری دوره ششم آغاز شده اما منطقه این مسئولیت را ندارد و باید این مسئولیت را از سازمان املاک بخواهیم.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در جریان بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۱۴ برای سالهای مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با بیان اینکه چهار موضوع به عنوان اولویت در گزارش حسابرسی مورد توجه است که باید حل شود، اظهار کرد: لزوم ارائه اطلاعات درآمدها شامل درآمد حاصل از فروش پسماند و سایر درآمدها، تعیین تکلیف درآمد ثابت سوله بحران در ناحیه یک، سرای محلات و تعیین تکلیف وضعیت قرارداد مشارکتی پارک کودک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه لیست برخی اموال در حال ثبت است و شهرداری به دنبال کارشناسی بهاست، یادآور شد: توسط سازمان املاک این اقدام در شهرداری دوره ششم آغاز شده، اما منطقه این مسئولیت را ندارد و باید این مسئولیت را از سازمان املاک بخواهیم. حتی اگر شهرداری خواست بخشی از این اموال عمومی را به اموال خصوصی منتقل کند، باید از شورا مجوز دریافت کند.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز در این خصوص گفت: چرا باید پارک کودک ۱۰ سال طول بکشد. دوره ای که تحویل دادیم کار این پارک تمام شده بود و چرا باید چهار سال اضافه باقی بماند. تمام ساختمان های اطراف ساخته شد، اما کارهای ساختمان پارک کودک ماند و در این بافت متراکم، هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی افزود: در باغ گیوی نیز می دانیم که چرا نسبت به تعیین تکلیف کاری نکردند. اگر جای کسانی که جان خود را فدای امنیت می کنند، کسی دیگر ساکن بود، مشکل آن را حل می کردند.

علوی با بیان اینکه من ترک فعل در خصوص مسجد آدینه را شدید می دانم، یادآور شد: شرکت توسعه تا سال ۹۶ گودبرداری می کنند و در آن سال گود را ایمن سازی کردیم و چهار سال در گود مسجد آدینه اتفاقی نیفتاد و اگر ساختمان های اطراف آسیب ببینند، چه کسی جوابگو خواهد بود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منطقه ۱۴ موضوعات زیادی دارد، چه کسی می خواهد ترک فعل ها را پاسخگو باشد؟ این اتفاقات می افتد و آن وقت می آییم و در مورد ناکارآمدی سخن می گوییم.

احمد صادقی با بیان اینکه باید اداره کل مجامع موارد مشترک بین مناطق را گزارش دهد که چرا برخی موارد پی در پی در گزارشات حسابرسی سالانه لحاظ می شود؟، گفت: باید این موارد را پیگیری و گزارشی در خصوص آن در شورا ارائه شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اینکه عوارض تطبیق در دفاتر ثبت نمی شود، علت دارد و اداره کل مجامع باید این موضوع را بررسی کند.

وی همچنین تصریح کرد: شرایط کنترل زیرسیستم های واحد شهرسازی و معماری جهت کنترل نرخ ها و ضرایب برای حسابرسان فراهم نشده و این به معنای یک فاجعه بزرگ است. در حوزه شهرسازی سیستمی عمل نمی شود و هیچ آیتمی اعلام نمی شود و باید در این خصوص اقدام لازم صورت گیرد.

صادقی با اشاره به ترک فعل در دوره گذشته بیان کرد: باید بررسی ترک فعل را در خصوص همین گزارش حسابرسی آغاز کنیم. شهرداری منطقه ۱۴ تعداد ۱۹۶ نفر نیروی قراردادی و رسمی داشته و سال ۹۶ تعداد ۸۵۴ نفر نیروی قراردادی و رسمی به یک منطقه اضافه شده و در شهرداری منطقه مشغول به کار هستند که با دستورالعمل اجرایی بودجه سال ۹۶ در خصوص به کارگیری نیروی انسانی مغایرت دارد. باید این ترک فعل بررسی شود.

معاون مالی شهرداری منطقه ۱۴ گفت: در بخش درآمدی و تخصیص درآمدهای حاصل از جمع آوری زباله و فروش، به صورت پیمانکاری انجام می شود و بخشی از فرآیندها ثبت نشده که ارتقاء پیدا کرده و احصا شده و به زودی مشکلات برطرف می شود. مغایرت سپرده دفاتر و بانک به سنوات قبل باز می گردد؛ اصلاح این رویه به تنهایی امکان پذیر نیست، چرا که نقدینگی آن جزء دیون است و باید شهرداری پرداخت کند که در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه ثبت و ضبط به عنوان دارایی ثابت منوط به صورت وضعیت قطعی است، یادآور شد: در معاونت عمرانی اقدامات انجام شده و بخشی از آن ثبت شده و بخش دیگر نیز تا پایان بهمن ماه به ثبت می رسد.

وی افزود: پارک کودک در چند سال اخیر ناقص مانده بود و در این راستا جلسات مستمری با طرف مشارکت کننده داشتیم و با توجه به مفاد قرارداد، تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ پروژه تعیین تکلیف می شود.

گفتنی است گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۱۴ برای سالهای مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 30402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =