رفع موانع و اجرای برنامه‌های عملیاتی برای ساخت و تعمیر مساجد شهر تهران

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل جلسات شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران به منظور رفع موانع و اجرای برنامه‌های عملیاتی برای ساخت و تعمیر مساجد شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری در یکصد و نوزدهمین جلسه صحن شورا ضمن تسلیت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: سوز شهادت این سردار بزرگ هنوز در دلهای مردم ایران و آزادی خواهان جهان تازه و جوشان است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با ارائه گزارشی از جلسات اخیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران، با بیان اینکه در دو جلسه اخیر این شورا ۳۷ مصوبه در خصوص ساماندهی مساجد به تصویب رسیده است، افزود: در بحث ساماندهی مساجد، یک سری از مساجد در طرح بزرگراه امام علی(ع) تخریب شد و شهرداری متعهد به ساخت آن بود، اما متاسفانه در دوره گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبار تعطیل شده بود که خوشبختانه در این دوره مجددا فعال شده است.

وی از پیش بینی بودجه برای مساجد آدینه و شهدا در منطقه ۱۴ خبر داد و افزود: برای ۱۴ مسجد دیگر نیز در جلسه اخیر شورا برای هر کدام بودجه ۵ تا ۱۵ میلیارد تومانی برای سال جاری دیده شد که ان‌شاءالله در سال های بعد هم این اتفاق بیافتد و خوشبختانه ساماندهی مساجد مسیر خوبی پیدا کرده است.

آقامیری همچنین در حاشیه این جلسه از تسهیل و تامین زمین توسط شهرداری برای احداث مساجد، احیای هویت محله ها با محوریت مساجد و مکان یابی مناسب برای ساخت مساجد بر این اساس، حل مشکلات مربوط به واگذاری زمین برای ساخت مساجد و تعیین تکلیف زمین های واگذار شده شهرداری برای احداث مساجد، همچنین بررسی وضعیت مساجد در حال ساخت و تقاضاهای مردمی در مناطق مختلف برای کمک به ساخت یا بازسازی مساجد، تعیین چگونگی کمک به ساخت و تکمیل مساجد نیمه تمام، مقاوم سازی مساجد در معرض تخریب، توجه به ایمنی غیر سازه ای در کنار مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای سازه مساجد، رفع موانع و سیاستگذاری مناسب برای توسعه و گسترش مساجد و ... به عنوان مهمترین مسائل مطرح شده در جلسات شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران یاد کرد و ابراز امیدواری کرد جلسات این شورا به صورت منظم و ماهانه تشکیل شود.

انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 30421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =