تعامل گسترده‌ شهرداری و وزارت ارشاد برای برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: با حضور وزیر ارشاد و جلسه‌ای که با حضور شهردار تهران برگزار شد، مقرر شد تا تعامل این دو دستگاه برای برگزاری جشنواره فیلم فجر، موثرتر و گسترده‌تر از گذشته باشد.

به گزارش شهر، محمدامین توکلی‌زاده گفت: سابقه همکاری شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مشخص است. همیشه این دو تشکل و نهاد برای برپایی جشنواره، همکاری داشته‌اند و این منحصر به امسال و سال گذشته نیست.

وی تصریح کرد: با این وجود با حضور دکتر اسماعیلی وزیر ارشاد و جلسه‌ای که با حضور دکتر زاکانی شهردار تهران برقرار شد، مقرر شد تا این تعامل، موثرتر و گسترده‌تر از گذشته باشد.

توکلی‌زاده ادامه داد: در جلسه‌ بین شهرداری تهران و سازمان سینمایی به‌طور مفصل درباره چگونگی برگزاری این رویداد گفتگو شد، ضمن آن که سوابق دوره‌های گذشته بررسی و آسیب‌شناسی شد و تفاهمات گذشته موردبررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تفاهمات پیش رو برای برپایی این دوره جشنواره ادامه داد: ما قطعا از برگزاری رخدادهای فرهنگی شهر حمایت می‌کنیم و امیدواریم در چهل‌ویک‌سالگی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، این رویداد را در سطح خوبی از تعامل برگزار کنیم.

جشنواره فیلم فجر از ابتدا تاکنون به عنوان یکی از مردمی‌ترین و قدیمی‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور به میزبانی تهران (به عنوان شهر اصلی برگزارکننده) برگزار شده و طبعا، شهرداری تهران در بسیاری از ادوار جشنواره در برپایی آن مشارکت داشته است.

در دوره دهم و یازدهم و دوازدهم، عنوان «شهرداری تهران برگزار می‌کند» بر پوستر جشنواره نقش بسته و شهرداری، برگزارکننده این رویداد سینمایی بوده است.

در دوره سیزدهم و چهاردهم، جشنواره فیلم فجر توسط وزارت فرهنگ  وارشاد اسلامی با همکاری شهرداری تهران برگزار شده است.

در دوره نوزدهم، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جزو حامیان جشنواره فیلم فجر بوده است.

شهرداری تهران در دوره‌های بیستم، بیست و یکم، بیست و نهم، سی‌ام، سی و یکم، سی و هشتم تا چهلم جزو حامیان اصلی جشنواره فیلم فجر بوده است و در دوره چهل و یکم نیز این همکاری در بخش‌های مختلف به ویژه در میزبانی هنرمندان، مهمانان داخلی و بخش بین‌الملل و نمایندگان رسانه‌های گروهی و البته میزبانی از مخاطبان سینمای ایران ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صبا

انتهای پیام/

۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 30508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =