بازپس‌گیری ۱۰۳ ملک شهرداری از خواص نامرئی

۱۰۳ ملک شهرداری پس گرفته شده که منطقه یک با رفع تصرف ۳۷ ملک رکوردار است اما مسئولان شهری در برابر انتشار نام تصرف‌کنندگان مقاومت می‌کنند.

به گزارش شهر، هفته گذشته بود که رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران از بازپس‌گیری بیش از صد ملک شهرداری خبر داد و گفت: از این تعداد، ۴۳ ملک در منطقه یک و در تصرف افراد مطرح بوده است. او نامی از تصرف‌کنندگان نبرد.این هفته نیز شهرداری تهران اعلام کرد نهضت بازپس گیری املاک شهرداری که در دست افراد خاص است ادامه دارد. مهم پس گرفتن این املاک است و انتشار اسامی دردی را دوا نمی‌کند.

زاکانی ادامه داده نام آوردن افراد در رسانه‌ها نه دنیای ما را آباد می‌کند و نه آخرت ما را. اسامی را در اختیار قوه قضایه قرار می‌دهد تا در صورت صلاح‌دید منتشر کند.
جزئیات املاک باز پس گرفته شده شهرداری نشان می‌دهد که بیش‌ترین املاک پس گرفت شده، در منطقه  یک و ۳۷ ملک بوده است. رتبه دوم مربوط به منطقه ۶ با ۱۳ ملک است و در منطقه ۱۲ نیز ۸ ملک شهرداری رفع تصرف شده است .

منطقه ۱۹ و ۲۲ هر کدام ۷ ملک ،منقه ۱۸ با ۶ ملک و منطقه ۲ و ۵ هر کدام ۴ ملک مناطقی هستند که بیشترین املاک شهرداری رفع تصرف شده است . در منطقه ۳ نیز سه ملک شهرداری پس گرفته شده و در مناطق ۱۵،۱۶،۱۷و ۲۰ هر کدام ۲ ملک و مناطق ۴،۷،۸،۱۰،۱۴و ۲۱ هر کدام یک ملک شهرداری رفع تصرف شده است .

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم در خصوص املاک پس گرفته شده شهرداری می گوید: در مناطق شمالی تهران مخصوصا در منطقه یک شاهد این هستیم که در دوره گذشته املاکی به افراد واگذار شده که ای کاش بنیاد خیریه یا موسسه عام المنفعه بود که آن هم نیاز به مصوبه شورا دارد اما ملک  ۳۵۰ متری به افراد جهت سکونت مسکونی واگذار شده که اصلا توجیه پذیر نیست. گاهی به یکی از پرسنل که به یک بحران خورده مثلا در منطقه ۱۸ یک ملک ۷۰ متری واگذار شده و گاهی به یک نفر یک ملک ۳۵۰ متری در منطقه یک واگذار می شود که  متاسفانه فراوانیش زیاد است.

او ادامه می دهد: نامه ای خطاب به شهردار تهران تنظیم و ارسال کردم و یک ماه به ایشان فرصت دادیم تا درباره این املاک سریعا تعیین تکلیف کنند و این شکستن حاشیه امن است و زمانی است که شورا تعیین کرده و انتظار داریم در این یک ماه به ویژه در مناطق یک تا پنج شهرداری اقدام ویژه ای داشته باشد.

مدتی پیش هم پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران هم در این رابطه به رسانه ها گفته بود : ما در این رابطه بسیار حساس هستیم و یکی از اعتراضات و دغدغه‌های مردم از همین ویژه‌خواری‌ها است. در نظام جمهوری اسلامی ایران نباید به کسی بیشتر از حق و کارکردش چیزی داده بشود. بر همین اساس ما معتقدیم یک ظلم آشکار بزرگ است که یک عده‌ای فکر می‌کنند که حق ویژه‌ای دارند و حتما نگاه ما بر این است که این املاک به شهرداری تهران برگردد.  تا آنجایی که اطلاع دارم سطح قابل ملاحظه‌ای از این املاک به شهرداری برگشت داده شده و در برخی از نقاط به محاکم قضایی کشیده شده است و با دستور قضایی این املاک تخلیه شده است و ما در این خصوص جدی هستیم ولی در منطقه‌ای که عنوان شده بنده باید گزارشی از شهردار منطقه بگیرم و ان‌شاءالله در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

اما ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران اما تاکید دارد به هیچ وجه منع قانونی برای انتشار اسامی دراختیارگیرندگان املاک شهرداری وجود ندارد، بلکه طبق مصوبات قبلی شورای شهر، شهرداری تهران باید فهرست املاکی را که اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، به همراه اسامی این اشخاص، در سامانه شفافیت منتشر کند.

او گفته است: بعد از گزارشی که رئیس سازمان بازرسی شهرداری در صحن شورای شهر درباره بازپس‌گیری املاک ارائه داد، شخصا نامه‌ای به شهرداری تهران ارسال کردم و فهرست املاک شهرداری را که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، از شهرداری تهران درخواست کردم. البته هنوز پاسخی به این نامه داده نشده ، اما امیدوارم این پاسخ داده شود. در صورت ارائه فهرست این املاک توسط شهرداری به اینجانب، این فهرست را بدون هیچ محدودیتی در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد.

منبع: اکو ایران

انتهای پیام/

۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 30513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =