شانزدهمین شهید گمنام در منطقه ۱۹ آرمید

شانزدهمین شهید گمنام در منطقه ۱۹ صبح امروز همراه با بارش نزولات آسمانی بر دوش مردم شریف و شهید پرور این منطقه در بوستان بزرگ ولایت تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از حضور مردم متدین در مراسم بدرقه شهید معزز و عرض ارادت به ساحت شهید با وجود باران رحمت الهی و آرزوی شفاعت شهید گمنام در صحرای محشر افزود: شهدا مظهر قدرت ایران هستند و امنیت، پایداری و استقلال ما در گروه پایداری فرهنگ جهاد و شهادت است.

او با اشاره به حضور پر رنگ مردم در اقصا نقاط میهن عزیزمان در مراسم سومین سالگرد سردار دلها گفت: این مناسبت ها و تجمعات مردمی باعث می شود وحدت، همدلی و انسجام ایجاد شود و این امر نشات گرفته از جوشش عمیق شهدای گرانقدر در دلها و یاد مردم است.شهدا مظهر قدرت ایران و پاره تن ملت هستند و باید در جایی که مدفون و آرمیده می شوند مورد عنایت و توجه ویژه قرار بگیرند، جا دارد از زحمات شبانه روزی مدیریت شهری منطقه ۱۹ در برگزاری این مراسم قدردانی شود.

در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه بیان کرد: مردم عزیز با وجود بارش نزولات آسمانی شهید گرانقدر را مشایعت کردند و این مکان مقدس میعادگاه جوانانی خواهد شدکه با حضور خود با آرمان های شهدا تجدید میثاق می کنند و راه آنها را ادامه خواهند داد.

به گفته این مسئول امیدوارم ما ادامه دهند راه شهدا باشیم این شهدا سربازان حرم جمهوری اسلامی ایران اند و خواهند بود، ما براساس برنامه ریزی، یادمانی در این بوستان برای شهید بزرگوار احداث خواهیم کرد؛ ضمن اینکه ۸ یادمان در این منطقه نیز وجود دارد.

فرهادی یادآور شد: در راستای حفظ شان جایگاه شهدا برنامه های فرهنگی، معنوی در مناسبت های گوناگون در کنار مزار مطهر آنها با حضور شهروندان برپا می شود.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا، اجرای مداحی، سینه زنی، دمام زنی، سرود، تواشیح و اهدای گل همراه بود.

همچنین در حاشیه این مراسم موکب های فرهنگی، ایستگاه های صلواتی، ایستگاه سلامت مشترک با اداره رفاه منطقه و شرکت شهر سالم، برنامه های آیینی، نمایشگاه عکس از شهدای منطقه، غرفه ویژه کودکان، غرفه جهاد تبیین برپا شد.

 براساس این گزارش مراسم تشییع و خاکسپاری شانزدهین شهید گمنام در منطقه ۱۹ با حضور نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران، رئیس بنیاد شهید پهنه جنوب، مدیر عامل بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، سرکلانتر و رئیس کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نو، پلیس راهور منطقه، شهردار و مدیران منطقه ۱۹ و خانواده های معزز شهدا همراه بود.

انتهای پیام 

۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 30516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =