الزام پیمانکاران به عدم استفاده از کودک در زباله گردی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره اقدامات شهرداری درخصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره اقدامات این معاونت در خصوص کودکان کار و خیابان گفت: در ذیل قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران کمیته تخصصی برای ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان شکل گرفته است. در این کمیته از سایر دستگاه‌ها از جمله بهزیستی، کمیته امداد نیروی انتظامی قوه قضاییه حضور دارند.

وی با اشاره به اقداماتی که پیش از این درخصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان انجام شده بود، ادامه داد: در گذشته کمک‌هایی در این خصوص از شهرداری گرفته می‌شد و آموزش‌های مقطعی برای کودکان در نظر گرفته شده بود. اما در حال حاضر در کنار این آموزش‌ها که همچنان ادامه دارد همکاری با مراکز مردم نهاد آغاز شده است که تلاش داریم این همکاری را گسترده‌تر کنیم چراکه بخشی از اقدامات برای کودکان کار باید توسط تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که در قرارگاه اجتماعی در این خصوص تقسیم کار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دسته‌بندی و تقسیم کاری صورت گرفته است از جمله موضوعات قضایی که در این خصوص وجود دارد و لازم است تا با مافیایی که در پشت صحنه وجود دارد و سوءاستفاده می‌کند و در واقع سوداگری در آن نهفته است برخورد شود. همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها گفتگو با خانواده کودکان کار و خیابان است. در این زمینه برنامه ریزی صورت گرفته و بسته‌ای آماده شده است تا ارتباط با خانواده این کودکان برقرار شود.

توکلی زاده همچنین درباره کودکان کار و خیابان که از اتباع سایر کشورها هستند، تصریح کرد: جمع زیادی از این کودکان از اتباع سایر کشورها و غیرایرانی هستند. نمایندگان استانداری و فرمانداری که در قرارگاه اجتماعی حضور دارند موظف شده‌اند تا بخش غیرایرانی این کودکان را ساماندهی کرده و برای آن‌ها تدبیری بیاندیشد.

وی درباره اقدامات شهرداری درخصوص‌عدم استفاده از کودکان در زباله گردی گفت: همکاری مثبتی بین دو معاونت اجتماعی و خدمات شهری شهرداری تهران در این خصوص شکل گرفته است و آن‌ها باید پیمانکاران‌شان را موظف کنند تا در این حوزه از کودکان کم سن و سال استفاده نکنند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 30595

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =