لشکر فاطمیون پیوستگی بین دو ملت ایران و افغانستان را بیشتر کرد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: لشکر فاطمیون پیوستگی بین دو ملت ایران و افغانستان را بسیار بیشتر کرد؛ به نحوی که جوانان افغانی و ایرانی زیر پرچمی واحد و با هم برای تحقق یک هدف مشترک جنگیدند و خونشان در هم آمیخت تا با این جان فشانی زمینه‌ای برای ظهور دولت کریمه امام زمان(عج) باشند.

به گزارش شهر، شامگاه شنبه - ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱- همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم فاطمیون با حضور محسن رضایی دستیار اقتصادی رئیس جمهور، امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جمعی از رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

توکلی زاده در ابتدای این همایش گفت: میان دو ملت ایران و افغانستان از دیرباز پیوستگی عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی وجود داشت، اما لشکر فاطمیون این پیوستگی را بسیار بیشتر کرد؛ به نحوی که جوانان افغانی و ایرانی زیر پرچمی واحد و باهم برای تحقق یک هدف مشترک جنگیدند و خونشان در هم آمیخت تا با این جان فشانی زمینه ای برای ظهور دولت کریمه امام زمان(عج) باشند. این رشادت بسیار ارزشمندتر از اشتراکات تمدنی، فرهنگی و زبانی میان دو کشور است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه افزود: امروز پس از آمدن نام افغانستان اولین کلامی که به ذهن ما می‌رسد نام لشکر پر افتخار فاطمیون است؛ بارها از زبان فرماندهان سپاه قدس شنیده‌ایم که در نبرد هرجا کار دشوار می شد این جوانان فاطمیون بودند که با رشادت های خود گره از کار باز می کردند. رشادت هایی که افتخاری ماندگار برای اسلام و افغانستان است.

توکلی زاده در پایان سخنان خود با گرامیداشت رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم معجزه عصر ماست. شهید سلیمانی تحت تاثیر انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) از یک روستا در قنات ملک کرمان به جایگاهی رسید که بزرگترین لشکر تروریستی دنیا را شکست داد؛ همه ما به این شهید عزیز افتخار می کنیم؛ او تنها متعلق به ایران نیست و همه‌ دلبستگان مقاومت از عراق، افغانستان، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان حاج قاسم را متعلق به خود می‌دانند.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
کد خبر: 30599

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =