تشکیل تیمی در سازمان مدیریت بحران برای تایید پایداری ساختمان‌های بلندمرتبه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته پیش تیمی در سازمان مدیریت بحران شهرداری تشکیل و مقرر شد که ایمنی ساختمان‌ها و در ابتدا ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده بررسی می شود، اظهار کرد: در همین راستا روز شنبه یکی از مراکز توانمندسازی آغاز به کار کرد که اقدام بسیار خوبی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص نحوه مدیریت کمیسیون ماده پنج بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: چون این کمیسیون زیر نظر شهرداری است، شورا باید بر کار این کمیسیون نظارت کند.

وی با اشاره به تحلیل برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران یادآور شد: طرح قرار بود در جلسه امروز مطرح شود، اما آماده نشد و یکشنبه هفته آینده مورد بررسی خواهد گرفت؛ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مساله محور بودن برنامه توسعه، آلودگی هوا، حمل و نقل، بافت فرسوده، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل مدیریت و هوشمندسازی با برنامه ریزی، تخصیص بودجه و اعلام تاریخ مشخص بررسی شد و قرار بر این شده که از برنامه های ایده آل بپرهیزیم و برنامه های عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم، چرا که عملیاتی شدن این برنامه برای ما مهم است.

چمران تاکید کرد: در بخش حمل و نقل باید ببینیم وزارت کشور به صورت واقع بینانه چه میزان اتوبوس و واگن اضافه خواهد کرد و ما چه تعداد تاکسی و ون می‌توانیم اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه آتش نشانی ساختمان های ناایمن را بررسی کرده است، گفت: این سازمان به بنا و مقاوم بودن کاری ندارد و از نظر خود می گوید، ساختمانی ایمن و یا ناایمن است، اما در این خصوص که کدام ساختمان ها از لحاظ پایداری ناایمن هستند، در سازمان مدیریت بحران هفته گذشته تیمی تشکیل شد که ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانی صلاحیت دارد اعلام کند که کدام ساختمان از لحاظ آتش نشانی ایمن هست یا خیر؛ علاوه بر این از لحاظ ایمنی نیز باید بررسی شود و یا از لحاظ زیست محیطی نیز می تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران همچنین در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت امیرکبیر اظهار کرد: دولتمردان دشمن ستیزی، صداقت و صراحت را باید از امیرکبیر بیاموزند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان سخنگوی دولت آمریکا مبنی بر خارج شدن برجام از برنامه یادآور شد: آمریکا روی ارتباطات ایران با روسیه و مسائل داخلی تمرکز کرده است؛ آمریکا به اتفاقات ایران که ریشه های داخلی و خارجی داشت، دل بسته بود.

وی به غرور و خودخواهی این افراد که زمامداری دنیا را بر اساس ادعای خود به کار گرفته اند، اشاره کرد و افزود: آنها گفته اند تمام دنیا به اندازه یک تکه از روی شلوار جین ما نیز نیستند و با چنین سخنانی بعید نیست که این باور را داشته باشند و برای ما مساله کسانی هستند که چنین افرادی را باور کرده اند.

چمران تأکید کرد: فشارهایی که از داخل و خارج بر کشور وارد و برای تعطیلی دانشگاه ها به عنوان محلی برای تولیدات علمی، تلاش کردند که ان شاء الله موفق نخواهند شد؛ ما در این زمینه به جهاد تبیین نیاز داریم تا بتوانیم برنامه های آنها را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 30722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =