دبیرخانه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اداره کل امور بانوان تشکیل می‌شود

همزمان با یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، مواد طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن بررسی شد و اعضای شورا نظرات خود را در خصوص جزئیات مواد این طرح اعلام کردند و بررسی مابقی مواد این طرح به جلسه آینده موکول شد.

بر همین اساس مقرر شد که معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان رئیس شورا، یک نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و دو نفر دیگر از اعضای شورای شهر، یک نفر خبره دانشگاهی، یک نفر خبره سازمان های مردم نهاد، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری انتخاب شوند.

محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در جریان بررسی این طرح گفت: تا امروز در یک سال گذشته بر اساس تفاهمات، حوزه سیاست گذاری و تأمین راهبردها در اداره کل امور بانوان بود، اما بودجه و اجرا در سازمان خدمات اجتماعی انجام می شد؛ اگر بودجه و موضوعات را به اداره امور بانوان برگردانیم، مستلزم تغییر ساختار جدی هستیم.

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی باقی مانده است، خاطرنشان کرد: اختصاص تمام فعالیت ها به اداره کل امور بانوان تنها در صورتی انجام می شود که ساختار تغییر یابد.

با حداکثر آراء موافق مقرر شد که دبیرخانه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اداره کل امور بانوان تشکیل شود و اجرای سیاست ها توسط مناطق شهرداری تهران صورت بگیرد.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 30745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =