جمع‌آوری روزانه ۲۵ تن شاخه و سرشاخه از بوستان‌ها و فضای سبز منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ گفت : همزمان با آغاز عملیات هرس زمستانه درختان روزانه ۲۵ تن شاخه و سرشاخه هرس شده به همت نیروهای خدمات شهری جمع آوری می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی افزود: عملیات هرس درختان در راستای باز پیرایی و فرم دهی شاخه های درختان به منظور  گسترش و رشد آنها در حال انجام است و در راستای اجرای تدابیر زیست محیطی سرشاخه‌های درختان با انتقال به سایت چیپر به چرخه بازیافت برمی گردند و به عنوان کود آلی و گیاهی استفاده می‌شود.

او با اشاره به اجرای ۴۵ درصد از عملیات هرس در منطقه ادامه داد: این عملیات براساس برنامه زمان بندی مشخص از اواسط آذرماه در بزرگراه ها، بلوارها، میادین و بوستان های فضای سبز اجرایی شده و تا اوایل اسفند ماه ادامه دارد.

به گفته این مسئول یکی از مهم ترین فعالیت های میدانی اداره فضای سبز در شش ماهه دوم عملیات هرس با حضور روزانه بیش از ۸۰ کارگر هرس کار این حوزه است.

شهردار منطقه حذف شاخه‌های خشک، آفات و بیماری ها، فرم و شکل دهی به تاج درخت و تأمین نور را از اهداف اصلی اجرای این طرح برشمرد و افزود: عملیات هرس درختان توت، نارون و زبان گنجشک با اجرای تمهیدات ایمنی لازم با استفاده از قیچی باغبانی، اره های تربر، خشکه بر و اره برقی، هایکاتر، مواد ضد عفونی کننده و چسب هرس انجام می شوند.

انتهای پیام 

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 30753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =