مدیریت در شهرداری چندوجهی و پویا است/ بودجه پروژه‌ها را با نظرسنجی مردم تعیین می‌کنیم

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در نشست مدیران منطقه۱۱ ضمن اشاره به چند وجهی بودن مدیریت در شهرداری تهران اعلام کرد: در طرح من شهردارم؛ بودجه امور را با نظر مردم تعیین می کنیم و اولویت های اجرایی مردمی می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱؛ نشست مدیران این منطقه با حضور مجید باقری معاون برنامه ریزی؛ توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با حضور بیش از ۱۰۰نفر از خانواده مدیریت شهری منطقه۱۱ برگزار شد .
باقری معاون شهردار تهران در این نشست گفت: برای اطلاع مدیران حاضر در این نشست باید بگویم پیگیر تصویب موضوع سند مدیریت شهری و برنامه چهارم شهر هستیم که باید در این دوره مدیریت شهری تبلور پیدا کند و سند بالادستی بسیار مهمی است چرا که مردم با این سند میدانند که این شورا و این شهرداری طی مدت مشخص تا پایان خدمت چه کاری می خواهد انجام دهد .تسلط بر سند بالادستی برنامه چهارم مدیریت شهری توسط مدیران شهرداری الزامی است و همه شما از تمام بند ها باید مطلع باشید و باید بدانید شهرداری کجا هست و به کجا خواهد رفت.
او افزود:جنس کار مدیریت در شهرداری تهران چند وجهی است.شما در شهرداری هم با مسایل اجتماعی رو برو هستید؛ هم سرعت عمل دارید؛ با مردم تعامل دارید؛ برنامه ریزی و عملگرایی دارید و کمتر جایگاهی در کشور است که این جامعیت را داشته باشد .مدیران شهرداری اگر به سازمان های دیگر بروند متوجه می شوند چقدر پیشتاز هستند . نه که بگویم سازمان های دیگر تک بعدی هستند ولی این گونه چند وجهی هم نیستند .یکی از مسوولیت های ما تبیین چند وجهی بودن امور مدیران شهرداری است و باید متناسب با آنها به شما گواهی بدهیم که در جاهای دیگر بتوانید از آن استفاده کنید لذا قدر جایگاه شغلی خود را از حیث مهارت بدانید .
معاون برنامه ریزی؛ توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در جمع مدیران منطقه۱۱ عنوان کرد: منابع انسانی زمانی سرمایه است که دو ویژگی مهم داشته باشد .منابع انسانی زمانی ارزشمند است که به واسطه اموزش بتواند روز به روز پیشرفت کند و به روز شود و دوم اینکه حس انگیزه و تعلق سازمانی در بین این منابع انسانی باشد آنوقت می گوییم منابع انسانی سرمایه است .
او هم چنین خاطر نشان کرد:در خصوص بسته خرسند ساز برای پرسنل شهرداری تهران اقدامات رفاهی مناسبی در نظر گرفته شده است و از مدیران رفاهی و روابط عمومی می خواهیم که در اجرای بسته و اطلاع رسانی صحیح اقدام کنند .تا امروز بیش از ۳۲۰۰ پرسنل خدمات پزشکی و درمانی بسته خرسند ساز را استفاده کرده اند .مراکز پزشکی شهر سالم ۱۹گرایش رایگان و تخصصی دارد که برای پرسنل شهرداری رایگان است .در فاز دوم بسته خرسند ساز بنا بر تاکید شهردار تهران موضوع مسکن را برای پرسنل در نظر داریم که در حال بررسی جوانب و اجرای صحیح هستیم .
باقری تصریح کرد: شهردار تهران در اجرا و اقدامات عقیده به مردمی سازی دارند لذا تصمیم گرفتیم بودجه ریزی مشارکتی با مردم را در قالب طرح من شهردارم اجرا کنیم که تا امروز بیش از ۳۰۰هزار شهروند مشارکت کردند در این نظر سنجی یعنی حدود ۲۵۰۰ میلیارد بودجه طبق نظر مردم خرج می شود .نظر شهردار تهران بر استفاده از نگرش مردم در امور است لذا از شهردار منطقه۱۱ می خواهم که زیر ساخت نظر سنجی را در منطقه استوار کنند تا در امور مختلف استفاده شود .
او در انتها گفت: تلاش می کنیم به سمتی برویم که رضایت مطلق همکاران را داشته باشیم و از پیشنهادات مدیران قطعا استقبال می کنیم .

انتهای پیام 

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 30763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =