بهره مندی ۷۰۰ کارمند مبتلا به کرونا شهرداری از خدمات سلامت روان

تاکنون حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به بیماری کرونا دچار شدند که علاوه بر خدمات پزشک خانواده، از مشاوره‌ها و ارتباطات مانوسانه کارشناسان مرکز جامع سلامت روان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم از آماده شدن ساختمان مرکز جامع سلامت روان با همت بخش‌های مختلف شرکت شهر سالم ظرف تنها دو ماه ابراز خرسندی کرد.

چوبینه با اشاره به طرح غربالگری آسیب‌های روانی ناشی از بحران کرونا گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به بیماری کرونا دچار شدند که علاوه بر خدمات پزشک خانواده، از مشاوره‌ها و ارتباطات مانوسانه کارشناسان مرکز جامع سلامت روان بهره‌مند می‌شوند.

او با تاکید بر لزوم نگرش انسانی و اخلاقی به مساله سلامت روان اظهار داشت: این ابتدای راه است و من این اراده و انگیزه را در همکارانم می‌بینم که بیماران کروناییِ عضو خانواده شهرداری تهران رها نشوند تا هم ارائه خدمات با همین کیفیت ادامه پیدا کند و هم انباشت تجربه و آنالیز علمی آن امکان‌پذیر گردد.

در بخش دیگری از نشست شورای راهبری مرکز جامع سلامت روان، دکتر احمدعلی نوربالا رئیس گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو این کمیته در سخنانی تأکید کرد: کاری که در طرح غربالگری آسیب‌های روانی ناشی از بحران کرونا شد، هم بدیع بود و هم مفید.

او افزود: اینکه گروهی از بیماران کووید-۱۹ عضو شهرداری تهران را غربالگری کردید؛ به ارزیابی سلامت روان آنها پرداختید و با مداخله مناسب، برای بهبودی آنها تلاش کردید، تجربه بدیعی بود که امکان تبدیل به پژوهش علمی را دارد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از دست‌آوردهای علمی طرح غربالگری آسیب‌های روانی-هیجانی ناشی از بحران کرونا ارائه شد و اعضا به تحلیل آمارهای این گزارش پرداختند. همچنین ارائه گزارش از نحوه آموزش پزشکان خانواده در حوزه سلامت روان از دیگر بخش‌هایی بود که در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 3079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =