از علت ترافیک در منطقه یک تا تلاش بی‌وقفه صدها نیروی خدمات شهری در مناطق برفی از شب گذشته تا کنون

آماده‌باش باش کامل نیروهای خدمات شهری، استقرار ماشین‌آلات تخصصی برای برف‌روبی و جلوگیری از یخبندان معابر با پاشیدن شن و نمک از جمله اقدامات شهرداری‌های مناطق برف‌گیر تهران بود تا در روزی که پایتخت سپیدپوش شد، شهروندان با حداقل مشکل تردد کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، برف از نخستین ساعات بامداد امروز - چهارشنبه بیست و یکم دیماه ۱۴۰۱- در سطح تهران شروع به باریدن کرد و طبق پیش بینی ها همچنان تا فردا در برخی مناطق ادامه دارد. در این میان نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران تمام توان خود را به کار گرفته اند تا رفت و آمد در سطح شهر بدون بروز ترافیک و آبگرفتگی و به صورت روان انجام شود؛ گزارش زیر جزییات اقدامات صورت گرفته در مناطق برف گیر تهران را در گفت‌وگو با شهرداران مناطق ۱،۲،۳،۴،۵ و ۲۲ تشریح کرده است.

مهدی صباغ شهردار منطقه یک در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی و عملیات برف روبی معابر سطح منطقه با بیان این مطلب که از ساعت ۲ بامداد همکاران ما در سطح منطقه عملیات شن پاشی معابر را با تجهیزات آغاز کردند، به خبرنگار شهر، گفت: ۵۲ دستگاه خاور ، ۱۵ کامیون ۱۰ چرخ، ۷ لودر و ۴۸ دستگاه ماشین مکانیزه شن پاشی و نمک پاشی عملیات برف روبی معابر برف‌گیر منطقه را انجام داده اند.

شهردار منطقه یک ادامه داد: محوری که امشب تا حدودی بار ترافیکی داشت -خود من در محل حضور داشتم- درواقع پس‌زدگی ترافیک از اتوبان امام علی (ع) و شهید بابایی در بلوار نیروی زمینی و ترافیک بلوار نیروی زمینی در اتوبان ارتش بود که همکاران پلیس نیز در محل گره ترافیکی حضور داشتند.

صباغ با اشاره به مشکل قدیمی ترافیکی ادامه داد: قرارگیری دوربرگردان غیراستاندارد بعد از شهرک شهید محلاتی یکی از مشکلات قدیمی ترافیکی این منطقه است که پلیس راهور نیز اصرار بر مسدود کردن آن دارد.

وی افزود: شهرداری تهران در همان محدوده (اتوبان ارتش بعد از شهرک شهید محلاتی) با تجهیز کارگاه در حال احداث پل دوربرگردان استانداردی است که کلنگ آن چندی پیش زده شد و با اتمام آن بار ترافیکی روان می شود.

شهردار منطقه یک ادامه داد: با احداث این پل، بار ترافیکی روانی را در اتوبان ارتش خواهیم داشت و دوربرگردان های کف خیابانی و اتوبانی که غیر استاندارد هستند، جمع آوری می شوند.

صباغ ادامه داد: همه امکانات خدمات شهری ما از جمله کامیون های شن پاش و تیغه دار در حال ماموریت هستند و تایید عملکرد شهرداری نیز گفته های نیروهای پلیس راهور است که در گره های ترافیکی سطح شهر حضور دارد و از نزدیک اقدامات را رصد می کند.

وی افزود: با افزایش احتیاط مردم در حین رانندگی حجم ترافیک در زمان بارش ها افزایش پیدا می کند و این افزایش ترافیک موجب پس زدگی آن به معابر فرعی می شود.

صباغ با بیان اینکه بارش برف در محورهای فرعی موجب سختی تردد شده است، گفت: آماده باش همکاران من تا فردا صبح نیز ادامه دارد تا هیچگونه یخ زدگی در معابر نداشته باشیم و مردم بتوانند به راحتی در معابر تردد کنند.

استقرار ۳۴۰ مخزن شن و نمک و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات تخصصی برف روبی در منطقه ۲

مهدی صالحی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در شهر تهران و هشدارهای سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سطح محدوده منطقه اقدام به استقرار ۳۴۰ مخزن شن و نمک کرده ایم که این مخزن ها با توجه به استفاده شهروندان به صورت مکرر شارژ می شوند.

وی با تاکید بر آمادگی صددرصدی منطقه در بارش برف در تهران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته خودروهای مکانیزه و ناوگان برف روبی در سطح منطقه مستقر شدند که در هر کدام از خودروها در کنار راننده یک کارشناس منطقه حضور دارند و در خودروهای رو باز نیز کارگران خدمات شهری مستقر هستند.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه بارش برف در شهر تهران از ساعت ۳.۳۰ بامداد شدت گرفت، ادامه داد: با شدت گرفتن بارش برف در نواحی شمالی منطقه عملیات برف روبی و شن پاشی و همزمان برف تکانی فضای سبز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه همکاران اجرایی تا ساعت ۷ صبح امروز در سطح منطقه و معابر فعالیت می کردند، بیان کرد: به رغم اینکه عملیات اجرایی برف روبی تا ساعت ۷ صبح پایان یافت اما همچنان همکاران اجرایی و ادوات برف روبی در محل های تعیین شده مستقر بودند.

صالحی با بیان اینکه آمادگی شهرداری منطقه ۲ در این زمینه همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته  بیش از ۱۰۰ دستگاه ادوات مختلف اعم از خودروهای مکانیزه، کامیون های تیغه دار و برف روب روباز، خاور، لودر، باب کت و جرثقیل  استفاده شده، همچنین ۲۵ دستگاه خودروهای پیک آپ معبربان و شهربان نیز در رمپ و لوپ ها  مستقر شده اند تا در صورت نیاز انجام وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه برف تکانی فضای سبز  و درختان اتوبان های منطقه نیز دو دستگاه بالابر استفاده شد، تاکید کرد: در حوزه نیروی انسانی در بخش عملیات اجرایی برف روبی نیز ۲۰۰ نفر در حوزه خدمات شهری و ۲۰۰ نفر نیز در حوزه فضای سبز فعالیت کردند.

شهردار منطقه ۲ درباره برنامه های منطقه در خصوص تداوم بارش احتمالی برف از امشب تا روز پنج شنبه توضیح داد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر برودت هوا و در صورت شدت بارش برف به کار گیری ۸۰۰ نفر نیروی عملیاتی را برای برف روبی و بازگشایی معابر در نظر گرفته ایم.

 صالحی افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد معابر ناحیه ۹ منطقه ۲  در حریم قرار دارند و بارش برف در این محدوده به نسبت سایر نواحی منطقه بیشتر است، همکاران منطقه ۲ به محض بارش مجدد برف عملیات اجرایی برف روبی را انجام می دهند.

به کارگیری ۲۳۰ کارگر به همراه ۱۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در منطقه ۳

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در گفت وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه با توجه به  پیش بینی بارش در تهران از قبل، تمامی همکاران ما در سطح منطقه و نواحی از شب گذشته آماده باش بودند، گفت: با توجه به اینکه از اوایل بامداد بارندگی خفیف برف آغاز شد، کار تجهیز نواحی به تجهیزات و مواد برف روبی از جمله محلول آب و نمک و شن در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

شهردار منطقه ۳ افزود: با توجه به اینکه حجم بارشی که از شب گذشته آغاز شد و تا صبح امروز نیز ادامه داشت زیاد نبود، نیمی از ماشین آلات درگیر شدند و کارگر ها نیز بیشتر برای پاکسازی معابر پیاده، مقابل مترو، معابر بوستان ها و پیاده راه مامور شدند.

وی اضافه کرد: با به کارگیری ۲۳۰ کارگر به همراه ۱۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین (ماشین مخصوص حمل شن و نمک و ماشین مخصوص محلول آب و نمک) کار برف رویی سطح منطقه انجام شد و همکاران من امشب نیز آماده باش هستند.

جوانی ادامه داد: برای امشب تعداد ماشین آلات نیز به ۱۶ دستگاه افزایش پیدا می کند بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کارگر نیز آماده باش هستند اما باید تاکید کنم اگر حجم بارش زیاد شود تعداد کارگرهای خود را به ۵۰۰ نفر افزایش می دهیم.

شارژ ۱۲۰۰ تن شن و نمک در سایت های برف روبی در منطقه ۴

علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ نیز به خبرنگار شهر گفت: آماده سازی و تجهیز تعداد ۸ سایت فرعی نواحی و یک سایت اصلی مرکزی، نصب داربست و چادر جهت نگهداری و محافظت از شن و نمک های برف روبی، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی جهت آمادگی شهروندان از اقدامات انجام گرفته  است.

او با اشاره به جزییات این اقدامات گفت: توزیع و تعبیه ۲۰۰ عدد مخزن زردرنگ در نقاط بحرانی و رمپ و لوپ ها، شارژ ۱۲۰۰ تن شن و نمک در سایت های برف روبی، شارژ بیش از ۱۵ هزار عدد کیسه شن و نمک جهت جانمایی در معابر، تخصیص ۲۶ دستگاه خودرو تخصصی از دیگر اقدامات این منطقه است.

کمالی زاده در پایان گفت: این عملیات با پیش بینی استفاده از حدود ۲۰۰ نفر کارگر اجرایی، شناسایی ۱۲ محور اصلی و درجه یک بزرگراهی، ۴۲ محور فرعی و ۱۴۹ محور برف گیر تخصیص۲۲۰ نفر کارگر برف روب و ۱۱۴ دستگاه خودرو پیمانکاری برف روبی جهت نواحی ۹ گانه و ۲۶ دستگاه خودرو تخصصی که در حال حاضر در سایت مرکزی حاضر و آماده و مستقر است، انجام شده است.

اقدامات مناسب برای جلوگیری از یخبندان در پهنه شمالی منطقه ۵

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز در گفت و گو با خبرنگار شهر اظهار کرد: ۴۸ ساعت است که ۵۰۰ نیروی تخصصی و حدود ۹۰۰ نیروی کارگری به صورت آماده‌باش هستند و ۳۰دستگاه تخصصی و ۱۲۰ دستگاه غیرتخصصی در نقاط از پیش تعیین شده مستقر شده اند و هر زمانی که بارش برف را داشتیم عملیات برف روبی را در معابر اصلی انجام دادند.

وی در خصوص اقدامات این منطقه برای جلوگیری از یخبندان توضیح داد: یخبندان عمدتا در پهنه شمالی اتفاق می افتد و از طریق پاشش محلول از یخبندان در این پهنه جلوگیری می کنیم و سایت ها نیز برای این اقدام کاملا تجهیز شدند.

 استقرار ۷۰۰ نیروی اجرایی در دو شیفت کاری از ۲۴ ساعت گذشته در منطقه ۲۲

 حمیدرضا حاجوی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت:  از شب گذشته با توجه به پیش بینی های مدیریت بحران و هواشناسی عملیات اجرایی برف روبی در قالب ۲ شیفت کاری اجرا شد و عوامل اجرایی فضای سبز، نواحی و خدماتی در شیفت های ۱۲ ساعته فعالیت می کردند.

وی افزود: ۷۰۰ نیروی اجرایی در این دو شیفت در آماده باش صددرصدی در سطح منطقه قرار داشتند و در محورهای برف گیر منطقه مانند بزرگراه ها، اتوبان ها و رمپ و لوپ ها مستقر شدند.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: همچنین ۷۰ دستگاه خودروهای سبک، سنگین، تخصصی و غیر تخصصی برف روبی در نقاطی که  از قبل انتخاب شده بودند؛ مستقر شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پوشش گیاهی منطقه ۲۲ سوزنی برگ بوده و در مقابل برف آسیب پذیر هستند؛  نیروهای فضای سبز نسبت به برف تکانی عرصه های جنگلی، فضای سبز بزرگراه ها و معابر داخلی اقدامات لازم را انجام داده اند.

حاجوی یادآور شد: تا کنون گزارش هایی مبنی بر شکستگی درختان، ترافیک سنگین، تصادف و لغزندگی در معابر نداشته ایم.

وی درباره برنامه های شهرداری منطقه ۲۲ در خصوص آماده باش در خصوص بارش احتمالی برف امشب تاکید کرد: تمامی عوامل انسانی و تجهیزات از امشب تا فردا نیز آماده باش هستند و خودروها و ادوات برف روبی در محل های پیش بینی شده مستقر شده اند.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه درباره استقرار مخازن شن و نمک در سطح منطقه نیز گفت: ۶۰ هزار بسته شن و نمک برای روزهای برفی منطقه آماده شده است که عموما در اطراف رمپ و لوپ ها و شیب های تند بزرگراه ها و معابر قرار گرفته است تا در صورت لغزنده بودن معابر شهروندان بتوانند استفاده کنند.

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 30835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =