برگزاری میز خدمت شهرداری برای زرتشتیان، جانبازان و زندانیان؛ به‌زودی/ بازتاب طرح بهشت در رسانه‌های ارمنستان و امریکا

دستیار شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی گفت: آغاز برنامه میز خدمت این دوره از ۱۸ دی همزمان با اولین روز سال نو ارامنه ایرانی در کلیسای وارطان مقدس در منطقه ۷ بود و امروز نیز برپایی میز خدمت را در کلیسای تارگمانچاتس در منطقه ۸ داشتیم.

سید سعید صدرزاده دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه طرح بهشت که در آن مدیران شهرداری به سراغ شهروندانی می روند که امکان حضور در نقاطی که میز خدمت در آن برگزار می شد را نداشتند، این هفته با حضور مدیران، نمایندگان و کارشناسان خبره معاونت های مختلف شهرداری در جمع شهروندان مسیحی به مناسبت آغاز سال نو میلادی ادامه یافت، اظهار کرد: آغاز برنامه میز خدمت این دوره از ۱۸ دی همزمان با اولین روز سال نو ارامنه ایرانی در کلیسای وارطان مقدس در منطقه ۷ بود و امروز نیز برپایی میز خدمت را در کلیسای تارگمانچاتس در منطقه ۸ داشتیم.

وی افزود: پیش از این طرح مورد اشاره را در جمع حوزه ارتباط مردمی رئیس جمهور مطرح کردیم، آنها نیز این طرح را پسندیدند و در برنامه های این هفته نماینده ویژه رئیس جمهور و شخص استاندار حضور پیدا کردند و آنها نیز پاسخگوی مطالبات مردم بودند. همچنین این طرح که از سوی شهرداری تهران مطرح و بنیانگذاری شده از دوشنبه- ۱۹ دی- در کل کشور آغاز شده است. به طوری که در ارومیه و اصفهان ادارات کل و شهرداری ها در کلیساها حضور دارند و پاسخگوی شهروندان مسیحی هستند.

صدرزاده با بیان اینکه استاندار تهران این طرح را افتخار ملی برشمرده است، گفت: در مراسم این هفته استقبال گسترده هموطنان مسیحی از طرح را شاهد بودیم و نکته جالب اینکه حدود ۹۰ درصد از درخواست‌های آنها از نوع درخواست های عمومی است.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با بیان اینکه در منطقه ۷ حدود ۱۵۰ نفر از هموطنان مسیحی به میز خدمت شهرداری مراجعه کردند و امروز نیز بالغ بر ۱۱۰ نفر مراجعه کننده داشتیم، ادامه داد: اکثریت درخواست ها مربوط به آرامستان‌های ارامنه، مدارس، کلیساها، معابر و محلات ارمنی‌نشین و دسترسی های محلی آنها بود. ضمن اینکه حضور خانواده شهدا و جانبازان ارامنه در برنامه بسیار جذاب و چشمگیر بود و در این مراسمات تقدیری از این عزیزان به عمل آمد؛ همچنین در برنامه امروز رئیس سازمان بازرسی، استاندار و.... در مراسم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه میز خدمت برای شهروندان ارمنی برای این مرحله امروز به پایان رسید و در مرحله بعدی برای عید پاک که اواخر فروردین ماه خواهد بود، اجرا می‌شود گفت: در این مناسبت در یکی از کلیساها حضور پیدا می کنیم. در نزدیکی عید نوروز نیز به سراغ هموطنان زرتشتی خواهیم رفت. البته ذکر این نکته لازم است که غیر از اقلیت های مذهبی ، دو قشر دیگر در طرح بهشت جایگاه ویژه ای دارند؛ نخست جانبازان ۷۰ درصد نخاعی که ما در ایام دهه فجر یا روز جانباز در ماه شعبان به خدمتشان می رویم و گروه دیگر زندانیان که ما با حضور در زندانها درخواست های آنها برای خودشان یا خانواده هایشان را دریافت می کنیم.

به گفته صدرزاده؛ این کار شهرداری در طرح بهشت و میز خدمت و حضور در بین هموطنان مسیحی، در روزنامه های ارمنی ارمنستان و آمریکا منتشر شده ضمن اینکه بازخورد مناسبی در دیگر کشورهای ارمنی‌نشین داشته است.

انتهای پیام/

۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 30857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =