آغاز عملیات عمرانی شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام از سال آینده 

نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه ۱۰ با حضور شهردار منطقه، مسئولان شهرداری تهران و جمعی از ائمه جماعات با رویکرد تقویت پایگاه‌های قرآنی مساجد برگزار شد. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» در این نشست، با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، به برگزاری ملاقات‌های مردمی با شهروندان در مساجد سطح منطقه اشاره کرد و گفت: مبنا در این دوره از مدیریت شهری، محله‌محوری است. در این چارچوب، مساجد نقش مهمی را در محلات برای اداره امور شهر دارا هستند.

به گفته شهرار منطقه، به واسطه حضور در مساجد، اتفاقات خوبی برای شهروندان منطقه افتاده چراکه اساس حضور ما در مساجد، تحول‌آفرینی به نفع شهروندان و محلات است. 

وی با یادآوری حضور بیش از ۱۰ هزار نفری شهروندان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در بوستان نورالزهرا (س) اظهار داشت: حضور بی‌سابقه و کم‌نظیر شهروندان در این مراسم که بیش از پیش‌بینی ما بود، موجب شد تا ما در منطقه گام‌هایمان را محکم‌تر از همیشه برای خدمت شهر برداریم. 

اخ الصنایع با بیان اینکه از زمان خاکسپاری این شهید گمنام در بوستان نورالزهرا (س)، ساعتی نیست که یادمان و محل تدفین این شهید خالی از زائر باشد، تصریح کرد: تا مراسم چهلم خاکسپاری شهید گمنام، مراسم مرثیه و عزاداری نیز در بوستان نورالزهرا (س) برپاست و هر روز هم بر تعداد شرکت‌کنندگان این مراسم افزوده می‌شود. چند روز پیش هم نامه‌ای با دستخط یک کودک برای شهید نوشته شده بود که این کودک به شهید گفته بود با آمدنت، پارک و محله ما چقدر با صفا شده است. 

وی با تاکید بر عزم مدیریت شهری بر انجام اقدامات تحول‌آفرین و مبنایی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم سال آینده، عملیات عمرانی و اجرایی شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام خمینی (ره) را در خیابان شهید رنجبر آغاز و تا پایان سال به پایان برسانیم. این کار بزرگی است که سال‌ها بر زمین مانده بود و می‌تواند اثرات مثبتی بر زندگی شهروندان به همراه داشته باشد. 

شهردار منطقه به وجود بیش از ۷۰ مسجد در دیار مهر و ایمان اشاره و بر استفاده از ظرفیت مساجد در راستای اجرای برنامه‌های قرآن‌محور تاکید کرد. 

آغاز اجرای پروژه‌های قرآنی در مساجد شاخص محلات از منطقه ۱۰

«مهدی سیفی» سرپرست شورای عالی قرآن شهرداری تهران در این نشست، بر عزم مدیریت شهری بر توسعه فرهنگ قرآنی با محوریت مساجد تاکید کرد و ابراز داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، تلاش می‌کنیم یک مسجد در هر محله به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود. 

وی از آغاز اجرای پروژه‌های قرآنی در مساجد شاخص محلات از منطقه ۱۰ خبر داد و بیان کرد: جشنواره قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که محل برگزاری این جشنواره، مساجد خواهند بود. 

نسخه اصلاح جامعه از مسجد است

حجت‌الاسلام «علیرضا شیرنژاد» مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز در این نشست یادآور شد: سرانه مسجد در مقیاس جمعیت در این منطقه مناسب نیست، ولی وجود مساجد فعال در این منطقه سبب شد که در جریان ناآرامی‌های اخیر، این منطقه از آرام‌ترین مناطق پایتخت باشد. 

وی با بیان اینکه شهردار منطقه ۱۰ توجه ویژه‌ای نسبت به مساجد دارد، عنوان کرد: نسخه اصلاح جامعه از مسجد است و این وعده قرآن است که نماز، انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد. 

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه وظیفه داریم از طرح‌هایی که به ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت دینی کمک می‌کند، حمایت کنیم، بر نقش‌آفرینی مساجد و برگزاری جلسات و نشست‌های آموزش شهروندی در آنها تاکید کرد.

انتهای پیام 

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 30882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =