ثبت هوای ناسالم در ۱۵ ایستگاه/ منطقه ۱۱ در وضعیت بنفش قرار دارد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در پایتخت هم اکنون روی عدد ۱۴۴ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، بارش برف روز گذشته در تهران باعث شد که پایتخت در ۲۴ ساعت اخیر هوای قابل قبول را تجربه کند و شاخص آلودگی روی عدد ۹۹ باشد اما امروز با افزایش غلظت آلاینده‌های PM۲.۵ هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در حال حاضر ۱۵ ایستگاه کنترل کیفیت هوا در تهران، وضعیت قرمز و هوای ناسالم برای تمام گروه ها را نشان می دهند و حتی ایستگاه پارک رازی در منطقه ۱۱ با ثبت شاخص ۲۲۳ در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارد.

ایستگاه های پیروزی در منطقه ۱۳ و ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ با شاخص ۱۵۳، ایستگاه ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۵۴، ایستگاه شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۶۰، ایستگاه شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۵۵، ایستگاه شهرداری مرکز در منطقه ۱۲ با شاخص ۱۵۸، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۰ با شاخص ۱۶۱، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۲، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۵۸، ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ با شاخص ۱۷۰، ایستگاه پارک شکوفه منطقه ۱۴ با شاخص ۱۸۰، ایستگاه پارک قائم منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۸، ایستگاه پاسداران منطقه ۳ با شاخص ۱۶۵، ایستگاه دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ با شاخص ۱۶۹ و ایستگاه شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۹۳ هم اکنون کیفیت هوای ناسالم را نشان می دهند.

اما ۱۱ ایستگاه در پایتخت نیز نمایانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس هستند؛ به طوریکه در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در ایستگاه اقدسیه منطقه یک روی عدد ۱۰۵، ایستگاه پونک روی عدد ۱۰۵، ایستگاه شهرری در منطقه ۲۰ روی عدد ۱۳۰، ایستگاه شهرداری منطقه ۲ روی عدد ۱۳۴، ایستگاه شهرداری منطقه ۴ روی عدد ۱۳۷، ایستگاه شهرداری منطقه ۲۲ روی عدد ۱۰۲، ایستگاه گلبرگ در منطقه ۸ روی عدد ۱۰۴، ایستگاه مسعودیه در منطقه ۱۵ روی عدد ۱۲۰، ایستگاه دانشگاه تهران در منطقه ۶ روی عدد ۱۰۸، ایستگاه ژئوفیزیک در منطقه ۶ روی عدد ۱۱۳ و ایستگاه میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ روی عدد ۱۳۶ قرار گرفته است.

از این میان تنها هفت ایستگاه در تهران کیفیت هوای قابل قبول را به ثبت رسانده اند که شامل ایستگاه اتوبان شهید محلاتی در منطقه ۱۴ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه ۱۶ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۶، ایستگاه میدان فتح در منطقه ۹ با شاخص ۷۹، ایستگاه دانشگاه علم و صنعت با شاخص ۸۰، ایستگاه سوهانک با شاخص ۶۴ و ایستگاه شهرک چشمه در منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ است.

با توجه به میانگین شاخص آلودگی هوا در تهران و همچنین برودت هوا و لغزندگی معابر به گروه های حساس، کودکان و سالمندان توصیه می شود که از فعالیت سنگین و طولانی در خارج از منزل خودداری کنند.

گفتنی است از ابتدای سال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۵۵ روز قابل قبول، ۱۱۶ روز ناسالم برای گروه های حساس، ۲۴ روز ناسالم، ۲ روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 30943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =