نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس سرشار از ایثارگری آگاهانه است

مرلسم قدردانی از بانوان ایثارگر،مبارز و انقلابی شهرتهران به مناسبت گرامیداشت مقام زن و مادر به میزبانی شهرداری منطقه۲ برگزارشد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مراسم قدردانی از بانوان ایثارگر،مبارز و انقلابی شهرتهران به مناسبت گرامیداشت مقام زن و مادر با حضور مهدی صالحی،شهردار منطقه ۲، مریم اردبیلی، مشاور شهردار و مدیرکل اداره زنان و خانواده  شهرداری تهران  و جمعی از بانوان ایثارگر و خانواده معظم شهدا با مشارکت مناطق ۱،۲،۳و۵  در هتل اسپیناس برگزار شد.
مهدی صالحی، شهردارمنطقه۲ در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: درجمع بانوان مستحکم،صبور  و ایثارگر هستیم که در برابر آنها باید  سر تعظیم فرود آورد.
وی  بر جایگاه و نقش زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم همواره بر نقش زنان از بدو انقلاب تا به امروز تاکید داشته و دارند  و به زن آنچنان درک و آگاهی درستی از نقش و مسئولیت، بخشیدند که تجلی و بروز ان را در احیای هویت زن مسلمان در انقلاب اسلامی شاهدیم.
شهردار منطقه۲ افزود: به واسطه انقلاب اسلامی به این قشر عظیم جامعه بها داده شد  و جمله "از دامن زن ،مرد به معراج می رود" گواه براین نگاه است .
به گفته صالحی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دستاورد همراهی زنان است که دوشادوش مردان  در صحنه های مبارزه حضور داشتند و نقش آفرینی کردند. بی شک نقش بی بدیل و موثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است،
مریم اردبیلی، مشاور شهردار و مدیرکل اداره زنان و خانواده  شهرداری تهران در ادامه این مراسم با تاکید بر جایگاه و اهمیت نقش زنان درجامعه گفت: نقش مادران و همسران شهدا کمتر از شهدا نیست، زیرا این افراد به این مرحله از معرفت و بصیرت رسیده بودند که مانعی بر سر راه شهدا نباشند و با صبر و فداکاری خود شهدا را در رسیدن به آرمان‌های انقلابی یاری داده‌اند.
وی ادامه داد: بهشت زیر پای مادران است، مادران شهدا حق مطلب را ادا کرده‌اند و در جامعه فعلی نیز ما باید از مادران شهید که ایثارگر بودند و در دامن آن‌ها عزیزانی پرورش یافتند که مدافعان کشور و جان ما بودند قدردان آن‌ها باشیم.

انتهای پیام

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 30948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =