پیشرفت و ترقی کشور با کمک و همراهی بانوان میسر می‌شود

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، طی مراسمی ضمن گرامیداشت مقام زن و روز مادر، از بانوان شاغل در این معاونت تجلیل کرد.

به گزارش شهر و به نقل از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، این مراسم با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیران کل ستادی، مدیران واحدهای تابعه و بانوان شاغل در این معاونت در محل خانه هنرمندان برگزار شد.

حمیدرضا صارمی در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت تکریم مقام زن و مادر،گفت: امروز و در این برهه زمانی ما با یک مواجهه بین نسلی روبه رو هستیم که از پدیده جهانی شدن، ناشی می شود. از آنجاییکه نگاه های متفاوتی نسبت به پدیده جهانی شدن وجود دارد، کشورها برای درک بیشتر این پدیده و تعیین راهکارهایی به منظور مواجهه با این پدیده، تحقیقات و مطالعات متعددی را در حوزه انسان شناسی و ایدئولوژی های متفاوت در خصوص جایگاه زنان و مردان در جامعه انجام داده اند.

وی ادامه داد: انجام این مطالعات از این جهت ضرورت دارد که هرجامعه ای بتواند حق و حقوق زنان و مردان را به درستی ادا کند و هرکدام از آنان بتوانند در جایگاه مناسب خود قرار بگیرند و شان هرکدام حفظ شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کمال انسانی ربطی به جنسیت ندارد، اظهار داشت: ما مدعی نیستیم که در شرایط ایده آلی قرار داریم اما این موضوع را نمی توان نادیده گرفت که در کشور ما، بستر بسیار خوبی برای رشد و تعالی بانوان ایجاد شده است. امروز شاهدیم که از تعداد ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور،‌ بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دختران هستند و تعداد زیادی از بهترین متخصصین ما در حوزه های مختلف اعم از پزشکی، هنر، مهندسی، صنایع و ... را بانوان تشکیل می دهند.

صارمی افزود: اکنون در معاونت تخصصی شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تخصصی ترین و پیچیده ترین امور پایتخت توسط خانم ها انجام می شود و این برتری کاملا مشهود است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه اگر ما نتوانستیم عظمتی که در مقام زن وجود دارد را به خوبی تبیین کنیم، ربطی به نگاه اسلام نسبت به زن ندارد،‌گفت: این مسئله ناشی از ضعف ما است،‌چراکه در اسلام زن چنان جایگاهی دارد که از تربیت و پرورش او، مردانی همچون حضرت علی (ع)، امام حسن و امام حسین (ع) به درجات عالی می رسند. در جامعه امروز نیز بزرگان ، نخبگان و دانشمندانی همچون پرفسور حسابی از تربیت مادر است که به اوج می رسند.

 صارمی اضافه کرد: هر جامعه ای برای رشد و تعالی باید به مقام و جایگاه زن و مادر ارزش گذارد، چراکه اگر این جایگاه والا، بی ارزش شمرده شود، آن جامعه دچار خسران می شود لذا ضرورت دارد که در این خصوص بررسی کنیم و به راهکارهایی برسیم که از ظرفیت ارزشمند زنان در جامعه بیشتر استفاده کنیم و توجه داشته باشیم که پیشرفت و ترقی کشور و شکل گیری تمدن نوین با کمک و همراهی بانوان میسر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم که با اجرای برنامه هایی همچون اجرای سرودهای فولکولور و مولودی خوانی همراه بود،‌ از بانوان شاغل در معاونت شهرسازی و معماری با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام 

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 30949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =