اگر وعده‌ای به مردم می‌دهیم، باید آن را در زمان مقرر عملی کنیم/ انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ایران‌خودرو تا ۲۲ بهمن

زاکانی بیان کرد: انشاالله تا ۲۲ بهمن امسال متن اولیه تفاهم‌نامه با سرعت ایران‌خودرو آماده شود و مبتنی بر آن از انتهای سال جاری فرایند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را آغاز کنیم. 

به گزارش شهر؛ علیرضا زاکانی عصر امروز با حضور در مجموعه صنعتی ایران خودرو به بازدید از آخرین دستاوردهای فنی این گروه خودروسازی پرداخت.

شهردار تهران در جریان بازدید خود طی سخنانی ضمن اشاره به چالش های فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور گفت: امروز در تهران و سایر شهرهای ایران با مسئله فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی روبرو هستیم، به نحوی که در پایتخت برای نوسازی ناوگان به ۵۰ هزار تاکسی، ۲۵ هزار ون و ۶ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

شهردار تهران در ادامه افزود: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باید برنامه‌های تحول زا داشته باشیم زیرا در حل این چالش، هم زمان برای ما مهم است و هم کم و کیف کار.

زاکانی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: مطابق مصوبات باید حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو از خارج از کشور وارد می کردیم اما اولویت شهرداری استفاده از ظرفیت تولید داخل است و به جز وضعیت اضطراری سراغ محصولات خارجی نخواهیم رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: در استفاده از تولید داخل باید مسئله آسایش و رفاه مردم را نیز در نظر بگیریم؛ به علاوه شهرداری اشتیاق دارد برای پیشبرد اهداف خود در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقداماتی مشارکتی با همراهی مجموعه های صنعتی انجام دهد.

شهردار تهران افزود: در این همکاری باید به قاعده محکمی برسیم که مبتنی بر آن بدانیم در ۶ ماه آینده چه چشم اندازی پیش روی ماست تا بر این اساس اگر وعده ای به مردم می دهیم آن وعده را در زمان مقرر خود عملی کنیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های شهرداری تهران برای همکاری با مجموعه ایران خودرو پرداخت و گفت: در قدم نخست همکاری لازم است کارگروهی با محوریت آقای بهرامی(معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) و آقای خطیبی (مدیر گروه ایرانخودرو) شکل گیرد؛ همچنین در این کارگروه نمایندگانی از سایر معاونت های شهرداری مانند معاونت مالی و اقتصاد شهری حضور داشته باشند. 

شهردار تهران در ادامه افزود: انشاالله با همراهی مسئولان دو مجموعه تا ۲۲ بهمن امسال متن اولیه تفاهم نامه آماده شود و مبتنی بر آن از انتهای سال جاری فرایند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را آغاز کنیم. 

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: قبل از اینکه به مجموعه ایران خودرو و پیش از آن به گروه خودروسازی سایپا بروم گمان نمی کردم در عرض یک سال این میزان تحول مثبت در صنعت خودروسازی کشور صورت گرفته است؛ پیشرفت صنعت خودروسازی در این مدت کوتاه تحسین برانگیز و قابل تقدیر است.

در این بازدید جلال بهرامی، لطف الله فروزنده، مجید باقری، علیرضا جاوید و جمعی از مدیران شهرداری، زاکانی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 30996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =