لزوم ایجاد وحدت رویه برای شرکت‌ها در راستای افزایش بهره‌وری مالی

معاون شهردار تهران بر لزوم تهیه و تدوین برنامه مسنجم با استفاده از نظرات صاحبنظران ذیحسابی برای ساماندهی و سازماندهی شرکت های شهرداری جهت افزایش بهره وری و سودآوری مطلوب تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، لطف اله فروزنده در نشست ذیحسابان سازمان ها و شرکت های شهرداری که با حضور مدیران کل این حوزه برگزار شد، از دلایل تشکیل شرکت های وابسته به نهادهای اقتصادی و خدماتی سخن گفت و تصریح کرد: شرکت های شهرداری، اجرا کننده نظرات شهردار در اداره شهر هستند و فلسفه وجودی آنها ایجاد بهره وری و سودآوری برای مجموعه شهرداری است.

وی افزود: در حال حاضر سودآوری مورد انتظار از شرکت های شهرداری به وضعیت مطلوب نرسیده است و نیازمند بازنگری و اصلاح در ساختار شرکت ها، قوانین و مقررات آنها، اصلاحات نیروی انسانی و بروز رسانی شرکت ها در مسیر هوشمند سازی هستیم که این امر باید در چارچوب یک برنامه دقیق، منسجم و منظم انجام شود و برای تهیه و تدوین این برنامه، ضروری است که کمیته ای با حضور مدیران کل امور مجامع و حسابرسی، امور مالی و اموال، خزانه داری و نمایندگانی از  ذیحسابان باتجربه و صاحب نظر سازمان ها و شرکت ها ایجاد و با هماهنگی یکدیگر، برنامه مذکور طراحی شود.

معاون شهردار تهران در ادامه بر لزوم ایجاد وحدت رویه در عملکرد شرکت ها تاکید کرد و گفت: بخشنامه ای را در این خصوص تنظیم و ابلاغ کرده تا از انجام اقدامات جزیره ای برخی از هیات مدیره ها و مدیران عامل جلوگیری به عمل آید. ذیحسابان بایستی بازوی نظارتی ما در سازمان ها و شرکت ها باشند و بهترین راه حل های قانونی جهت تسهیل در امور را به مدیران عامل ارائه کنند.گزارش های جامع ذیحسابان به همراه پیشنهادات لازم با نگاه افزایش بهره وری، کمک حال مدیران خواهد بود.

وی افزود: شرکت های شهرداری بایستی تمامی درآمدهای خود را به حساب خزانه واحد شهرداری واریز کنند تا علاوه بر آنکه نظارت کاملی بر آن صورت بگیرد، آمار دقیقی نیز از درآمدهای شهرداری در دست داشته باشیم.

انتهای پیام 

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 31013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =