ضرورت پاسخگویی ۲۳ ارگان دولتی در مبحث آلودگی هوای پایتخت

میز خدمت در مسجد جامع رسول اکرم (ص) با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران "حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری"، "محمدرضا پوریافر" شهردار منطقه ۲۱، معاونین اجتماعی و شهرسازی و خدمات شهری دیار پیشرفت و نوآوری، سرکلانتر و روسای کلانتری ها، رئیس سازمان آب و فاضلاب منطقه ای و مسئول شورای حل اختلاف برپا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "حجت الاسلام والمسلمین آقامیری" پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جمع نمازگزاران مسجد جامع رسول اکرم (ص) گفت: چهارمین میز خدمت در دوره مدیریت شهری فعلی در منطقه ۲۱ برپا شده تا مشکلات محله‌ها به صورت ریز و جزئی مطرح و بررسی شود. نقاط ضعف و مسائل شهری در سطح محلی و منطقه‌ای در این دیدارها از زبان شهروندان و بنا بر درخواست‌های آنان مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر تهران، از سال گذشته اولویت اصلی بر توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بوده است که جابجایی بیست میلیونی سفر در کلانشهر تهران این مهم را دارای اهمیت ویژه‌تری می‌سازد. تامین قطعات اتوبوس‌های فعلی و در کنار آن نوسازی به منزله مهم‌ترین نکته مدنظر مدیریت شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: حذف برخی خطوط اتوبوسرانی و افزایش سرفاصله ها منجر به افزایش روند استفاده از خودروهای شخصی توسط شهروندان شد که تبعاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال دارد. در مبحث هوای پاک، ۲۳ دستگاه متولی هستند که شهرداری تهران یکی از این نهادهاست.

وی تاکید کرد: توسعه و افزایش سرانه های فضای سبز شهری و بوستان‌ها، ستادهای معاینه فنی خودروها و سیستم حمل‌ونقل همگانی؛ سه مسئولیت محوری است که شهرداری تهران از طریق این موارد به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

"حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری" در خاتمه صحبت های خود یادآور شد: این جلسه برپا شده تا صحبت های تک تک شهروندان به دور از هرگونه تکلف با گوش مسئولین شهری برسد. از تمامی شهروندان حاضر در مسجد می‌خواهم تا به صورت مختصر و البته جامع موارد مورد نظرشان را درخصوص محله‌های خود ذکر کنند.

در این دیدار مردمی، "محمدرضا پوریافر" شهردار منطقه ۲۱ نیز درخصوص اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ شهری در حوزه‌های ترافیکی، عمرانی و خدماتی توضیحاتی را ارائه داد و پاسخگوی سوالات بخشی از شهروندان حاضر در مسجد جامع حضرت رسول اکرم (ص) بود.

پوریافر همچنین به انجام مطالعات و بررسی های کارشناسی جهت احداث سه ایستگاه مترو در منطقه ۲۱ اشاره کرد و نوید رفع مشکل اتصال شبکه آب و فاضلاب منطقه به شبکه سراسری آبفا را در ماه‌های آینده به شهروندان و ساکنین محله‌ها داد و از همراهی آنان در این مسیر قدردانی کرد.

انتهای پیام 

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 31050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =