جبران کمبود نیروی انسانی در شهرداری با جابجایی ۲ هزار نفر

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تلاش ما این است که با جابجایی، کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم؛ کما اینکه تقریباً ۲ هزار نفر نیرو را جابجا کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف الله فروزنده در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد خروجی را باید جذب کنیم و عملکرد نشان می دهد بسیار کمتر از این جذب کرده ایم، گفت: ممکن است یک سال خروجی کم باشد که به تعداد بازنشستگان بستگی دارد و نمی توان کاری کرد.

وی افزود: بعید است کسی به صورت انگیزشی از مجموعه خارج شود و افراد بیشتر به دنبال این هستند که تبدیل وضعیت شوند و غالب خروجی های ما به دلیل بازنشستگی است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه سه هزار خروجی داشتیم و ۴۰۰ نفر جذب کرده ایم، گفت: نیروی مازاد داریم و اینکه مشخص باشد این نیروها چه تعداد و در کدام بخشی هستند، مشخص نیست و مرکز تحول ما در حال بررسی برای این موضوع است.

فروزنده افزود: در اتوبوسرانی خروجی داشتیم و ناچار شدیم ۴۰۰ راننده جذب کنیم اما در مترو به هیچ عنوان کمبود نداریم و احتمالا در آینده کمبود راهبر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید متناسب با نیاز ورود انجام شود، خاطرنشان کرد: حتما باید نیروی شهرسازی جذب کنیم چون در این حوزه نیرو کم داریم. تلاش خود ما این است که با جابجایی، کمبود را جبران کنیم؛ کما اینکه تقریبا ۲ هزار نفر نیرو را جابجا کرده ایم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: مرکز تحول به صورت تخصصی بررسی می کند که در تخصص های مختلف چه تعداد نیرو نیاز و یا اضافه داریم. می دانیم در چه رده هایی در آینده دچار مشکل و بحران خواهیم شد که گزارش آن را ارائه خواهیم داد.

فروزنده با بیان اینکه در تبدیل نیروهای قراردادی به رسمی، سازمان امور استخدامی متولی است، یادآور شد: سازمان امور استخدامی نیز می گوید برای تبدیل آزمون سراسری برگزار و فراخوان شود.

وی با بیان اینکه خدمات اداری شهر نیروهای کارمندی را تحت پوشش دارد و سازمان بازرسی اعلام کرده که نمی توان تبدیل وضعیت کارکنان این بخش را انجام داد و چرا اصلا باید چنین شرکتی ایجاد می شد، خاطرنشان کرد: شرکت هادیان تابع تأمین اجتماعی بوده و هیچ ایرادی نیز به آن نگرفته اند. اگر می خواهیم در بخش نیروی انسانی کاری انجام دهیم جلسه کارشناسی در کمیسیون برگزار کنیم تا تصمیمات به نفع سیستم و کارمندان باشد و با عجله وارد عمل نشویم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اینکه از دولت تقاضا کنیم که فوق العاده تطبیقی برای کارکنان در خصوص حقوق آنها در نظر بگیرد اتفاق خوبی است و اگر فوق العاده ماده ۱۰ به کارکنان شهرداری نیز اختصاص پیدا می کرد، اتفاق خوبی بود.

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 31056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =