به گزارش شهر، جعفر تشکری هاشمی در رابطه با تعیین تکلیف جمع آوری پل حافظ، با بیان اینکه این پل و چهار پل فلزی دیگر در شهر تهران قبل از انقلاب اسلامی ساخته شدند، اظهار کرد: این پل های فلزی مناسبتی و برای استفاده در کوتاه مدت پیش بینی و ساخته شده بودند.
وی با بیان اینکه پل های فلزی تهران به دلیل گذشت زمان دچار فرسودگی زیادی شده اند، افزود: تعمیر و نگهداشت این پل ها بسیار هزینه بر است و اگر بخواهیم یک پل جدید را احداث کنیم حتما میتوانیم با هزینه ای بسیار کمتر این کار را انجام داده و این برای شهر مقرون به صرفه تر خواهد بود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه سازه پل حافظ دچار فرسودگی بسیاری شده است به گونه ای که تعمیر آن اساسا توجیه درستی را به دنبال ندارد، ادامه داد: بررسی ها و مطالعات انجام شده نیز نشان می دهد که پل حافظ -طالقانی توجیه ترافیکی نداشته و به نظر میرسد با جمع آوری پل و نصب چراغ زمان دار، بار ترافیکی منطقه رفع خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع که جمع آوری این پل در برنامه های اولویت دار معاونت فنی شهرداری تهران قرار گرفته است، در خصوص وضعیت سایر پلهای فلزی پایتخت، اظهار کرد: اگر بررسی ها نشان دهد که مابقی پلهای فلزی تهران آنقدر فرسوده هستند که قابلیت تعمیر آنها نیست و همچنین کاربرد ترافیکی هم ندارند، حتما در مورد بودن یا نبودن سایر پلها تصمیم گیری خواهد شد.
انتهای پیام/
نظر شما