رونمایی از اطلس محیط‌زیست شهرداری منطقه۹

به مناسبت هفته هوای پاک که با حضور شهردار منطقه۹، مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تهران و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد؛ از اطلس محیط زیست شهرداری منطقه۹ رونمایی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ توجه ملی به موضوع آلودگی هوا و اهمیت هوای پاک، یکپارچگی و وحدت رویه در اکران محیطی گرامیداشت هفته ملی هوای پاک را به عنوان یک اتفاق ارزشمند، بیانگر ضرورت مدیریت یکپارچه در تحقق توسعه پایدار محیط زیست دانست.
او افزود: امروزه آلودگی هوا معضلی است که همگان را درگیر خود کرده و نقش یکایک افراد جامعه در مقابله با آن بر کسی پوشیده نیست که در همین راستا شهرداری منطقه۹ با تعریف و انجام برنامه ها و اهداف مرتبط، خود را متعهد به ایفای نقش در این خصوص می داند.
شهردار منطقه۹ با اشاره به این موضوع که بی‌شک با حضور نخبگان محیط زیستی و بومی‌سازی تجربیات سایر کشورها، شاهد بهبود شرایط و کاهش و کنترل آلاینده‌های هوا در سال‌های آینده خواهیم بود، عنوان کرد: مهمانان همایش متشکل از مسئولین تصمیم گیرنده و صاحب نظر در حوزه محیط زیست بودندکه بر موضوعاتی از قبیل؛ نقش ها و وظایف شهرداری ها در قانون هوای پاک، اهمیت و راهکارهای موثر در حوزه حمل و نقل عمومی با توجه به شرایط جغرافیایی و حجم تردد این منطقه به واسطه  ورودی بودن در غرب پایتخت، تحقق معاینات فنی برتر خودروها، کاهش مصرف سوخت های فسیلی وانتشار کربن، کاهش تولید پسماند و پساب، حفظ تنوع زیستی و گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و همچنین آموزش و جلب مشارکت حداکثری شهروندان به منظور کاهش اثرات محیط زیستی رفتارهای شهروندی و ایجاد بستری پایدار در راستای تعاملات دوسویه شهروندان و مدیریت شهری در اطلاع رسانی و پایش وضعیت محیط زیست کلانشهر تهران از محلات پرداختند.
مرتضوی با تأکید بر اینکه وجود معضلات محیط زیستی در کلان شهر تهران دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است روش و رویکرد ما و اقداماتی است که در مواجهه با معضلات محیط زیستی اتخاذ و اجرا می‌کنیم.
او در خاتمه یادآور شد: منطقه۹ تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بتواند گامی موثر در کاهش انتشار آلاینده های محیطی به ویژه هوا برداشته و برای دستیابی به این مهم آموزش و مشارکت مستمر شهروندان با تاکید بر شعار ملی هوای پاک سال ۱۴۰۱ تحت عنوان " تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی" میسر خواهد شد.
لازم به ذکر است در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک و به میزبانی منطقه۹ برگزار شد، محورهای مقابله با کاهش آلودگی هوا، اهمیت آموزش، مشارکت مردمی و نهادینه سازی مسئولیت پذیری اجتماعی در بین اقشار مردم و صنایع در مسائل محیط زیستی مطرح شد.
همچنین از دیگر رویدادهای همایش مذکور، عنوان کلیه اقدامات اداره محیط زیست و توسعه پایدار در حوزه هوای پاک، ارائه گزارش آغاز پویش سفیران سازمان حفاظت محیط زیست در مدارس پایه منطقه۹ با هدف تعلیم و آموزش مباحث محیط زیستی و رونمایی از اطلس محیط زیست شهرداری منطقه۹ بوده است.
 گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان مقالات برتر حوزه آلودگی هوا از طریق فراخوان عمومی، فعالان، حامیان و صنوف دوستدار محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام 

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 31078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =