ایجاد شفافیت و انضباط مالی در بودجه‌ریزی سازمان‌ها و شرکت‌ها/ تخصیص بودجه ۱۴۰۲ بر محور عدالت‌

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: در بودجه‌ریزی سازمان‌ها و شرکت‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران بر ایجاد انضباط مالی تاکید شده است‌.

امیر شهرابی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: در مسیر بودجه ریزی شهرداری تهران در  دو محور بودجه سازمان ها و شرکت ها و بودجه مناطق تحولاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حوزه بودجه سازمان ها و شرکت ها وجود داشت، عدم نظارت کامل مدیریت کلان بر نحوه عملکرد بودجه ای این مجموعه ها آن هم به دلیل ضعف ساختاری در سنوات گذشته بود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به اینکه این مشکل در دولت نیز دیده می شود و تنها مربوط به شهرداری تهران نیست، ادامه داد:  با بازنگری در فرایند بودجه ریزی سازمان ها و شرکت ها، بودجه این مجموعه ها را به سامانه مالی شهرداری تهران متصل می شود تا مسیر شفافیت و انضباط مالی که مد نظر شهردار تهران است محقق و یک چارچوب کنترلی و نظارتی را در بودجه سازمان ها و شرکت ها  داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مناطق و ستاد نیز بازنگری هایی در ردیف های بودجه انجام شده و به سمت ادغام برخی از ردیف ها و تدقیق  ردیف های بودجه به سمت واقعی سازی حرکت کرده ایم، بیان کرد: در این زمینه ۱۷ اقدام  تحولی در حال وقوع است که کمک می کند تا بتوانیم به سمت یک بودجه عدالت محور  بر اساس پتانسیل های مناطق و یا کمبودهایی که در مناطق کم برخوردار با آن روبه رو هستیم، رفته و بتوانیم با رفع موانع موجود به توسعه شهر تهران کمک کنیم.

امیر شهرابی با تاکید بر اینکه در بودجه سازمان ها و شرکت ها دو محور اصلی را پیگیری می کنیم، یادآور شد: محور نخست بودجه هزینه ای این مجموعه ها مانند حقوق و دستمزد و هزینه های جاری آنهاست و محور دوم نیز بودجه های سرمایه ای است که شامل اقدامات عملی و برنامه ریزی های این مجموعه ها بر مبنای این بخش از ردیف بودجه است.  

وی تاکید کرد: در بودجه هزینه ای یک تغییری در سیاست هزینه سازمان ها و شرکت ها  انجام شد و سعی کردیم دغدغه مدیران را با سیاست خزانه واحد منطبق کنیم. در واقع برای جلوگیری از هدر رفت منابع تلاش شده حقوق سازمان ها و شرکت ها به صورت متمرکز از خزانه واحد پرداخت شود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه این روش باعث ذخیره خوبی از منابع برای شهرداری تهران شده و از یکسری هدر رفت ها جلوگیری می کند، گفت: پروژه های سرمایه ای سازمان ها و شرکت ها نیز در ذیل سیاست های کلان و معاونت های تخصصی تنظیم می شود که در این بخش نیز ما با واقعی سازی بودجه چهارچوب دادن و اخذ برنامه درست از سازمان ها و شرکت ها به این سمت رفتیم که  بودجه ای را تنظیم کنیم که هم مسئولیت مدیران را تعیین تکلیف کند و هم بتواند چارچوب های نظام مند بودجه را جلو ببرد.

انتهای پیام/

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 31084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =