بهسازی و کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی در حاشیه بزرگراه آزادگان

شهردار منطقه ۱۹ از اجرای طرح پاکسازی، بهسازی و کاشت گونه های مقاوم به خشکی در حاشیه بزرگراه آزادگان با هدف نگهداشت و بهبود وضعیت فضای سبز خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی گفت: عملیاتی در قالب پاکسازی، بهسازی و در نتیجه کاشت گونه های مقاوم به خشکی به منظور صرفه جویی در مصرف آب  بویژه در فضای سبز و ایجاد فضای شهری مناسب با منظر زیبا در حاشیه بزرگراه آزادگان در حال انجام است.

او ادامه داد: در مرحله پاکسازی فضای سبز حاشیه این محور جمع آوری ضایعات فضای سبز، برگ های خزان شده و حذف شاخ و برگ خشک انجام شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه در مرحله بهسازی۴۵۰ اصله درخت هرس شده است بیان کرد: عملیات به زراعی اعم از کندوکوب، کود دهی، ترمیم تشتک، هرس سبک درختان، حذف شاخه های بیمار  درختان و درختچه ها توسط ۱۳۰ نفر کارگر فضای سبز با به کارگیری بیل، کلنگ، اره، های کاتر و چسب هرس در حال انجام است.

به گفته این مسئول پس از بازدید و برداشت نقطه به نقطه محور آزادگان توسط ناظرین و کارشناسان نواحی، مکان های مورد نیاز به کاشت درختان و درختچه های مقاوم و سازگار با شرایط محیطی برای احیا بصری و سبزینگی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: 31113

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =