تا پایان سال ۲۹ ساختمان پرخطر پایتخت ایمن‌سازی می‌شود

محمدی گفت: با پیگیری‌های شهردار تهران، شورای شهر و ورود دستگاه قضا به موضوع، تعداد ۱۰ ساختمان از ۱۲۹ ساختمان پرخطر ایمن‌سازی شدند که تا پایان سال تعداد آنها به ۱۰۰ ساختمان کاهش  پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با حضور در برنامه تهران ۲۰ با موضوع ساختمان های ناایمن ضمن گرامی داشت یاد شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو  گفت: درخصوص ایمنی ساختمان های شهر تهران اقدامی از سال ۹۵ آغاز  شد که پایش ایمنی آنها انجام شود که تا این لحظه ۳۳ هزار ساختمان بررسی و از بعد میزان ناایمنی تقسیم بندی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه ساختمان ها از بعد ناایمنی به ۴ دسته تقسیم بندی شده اند، افزود: دسته اول مشمول ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر، دسته دوم ساختمان پرخطر، دسته سوم ساختمان های میان‌خطر و دسته آخر ساختمان های کم خطر می‌شود.

محمدی ادامه داد: با پیگیری های شهردار تهران، شورای شهر و ورود دستگاه قضا به موضوع، تعداد ۱۰ ساختمان از ۱۲۹ ساختمان پرخطر ایمن سازی شدند که تا پایان سال تعداد آنها به ۱۰۰ ساختمان کاهش  پیدا می کند.

وی بیان کرد: برای هفته آینده ۳۰ نفر از مالکان احضار می شوند و اخطارها در زمینه ایمن سازی به آنها داده می شود. باید تاکید کنم تا ایمن سازی آخرین ساختمان کوتاه نخواهیم آمد زیرا خط قرمز ما جان شهروندان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مدت زمان ایمن سازی تمامی ساختمان های پرخطر چه میزان است، افزود: مدت زمان ایمن سازی ساختمان ها به زمان و نوع همکاری دستگاه ها، مالکان و مردم وابسته است. ما بعد از دادن اولین اخطار اگر اقدام های اولیه انجام نشود، انشعاب‌شان را قطع می کنیم که هفته گذشته یکی از این ساختمان ها بعد از قطع انشعاب گاز پلمب شد.

محمدی با بیا اینکه کار ایمن سازی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) آغاز شده است و ۲ مجموعه آن  نیز تخلیه شده است، افزود: بیشترین تلفات در حریق ها خفگی ناشی از دود گرفتگی است زیرا بسیاری از مصالح موجود در ساختمان ها بر پایه کربن است که در حریق دود زیادی تولید می کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به ورود به بحث ایمن سازی ساختمان های دولتی افزود: به موضوع ایمن سازی ساختمان های دولتی نیز ورود کردیم و با وجود جلوگیری بخش حراست ساختمان ها از ورود آتش نشانی گزارش ها به بخش دادستانی ارایه و مهلت یک ماهه پس از صدور دستورالعمل ها داده شده است.

محمدی ضمن تشکر از سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان بقیه الله برای همکاری در زمینه ایمن سازی ادامه داد: از ۱۱ هزار و ۳۰۶ ساختمان پرخطر مالکان ۳۰۰ ساختمان مراجعه کردند و کار رفع خطر آنها انجام شد. پس از نیز مالکان ساختمان های میان خطر نیز داوطلب ایمن سازی شدند.

وی با بیان اینکه موافق اعلام لیست ساختمان های ناایمن هستیم، تصریح کرد: اعلام لیست ساختمان های ناایمن دردی را دوا نمی کند زیرا مهمترین اقدام در این زمینه این است که کار ایمن سازی آن ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: اگر به مرحله آخر برسیم و اقدامی از سوی مالکان انجام نشود،  به‌طور حتم لیست ساختمان های نا ایمن با دستور قضایی منتشر و کار پلمب آنها انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه تا به امروز ۷ هزار نیروی سازمان نظام مهندسی از سوی آتش نشانی آموزش دیده اند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی بر نظارت ایمنی ساختمان ها مکلف است و این امکان می تواند فراهم باشد برای ورود به ساختمان ها ناایمن مهندسان سازمان  نظام مهندسی نیز همراه ما باشند و در پایش ۱۶ هزار ساختمان این همکاری دیده شده است.
انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
کد خبر: 31118

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =