از منظر انقلاب اسلامی زن در کنار خانه‌داری و همسرداری به دنبال سازندگی جامعه و پذیرش مسئولیت اجتماعی است

زاکانی با بیان اینکه غربی‌ها نگاهی ابزارگونه به زنان دارند، گفت: در برابر این نگاه سراب‌گونه به زن ما باید بکوشیم نگاه درست به بانوان را در جامعه خودمان و دنیا ترویج کنیم، نگاهی که در آن زن در کنار خانه‌داری و همسرداری به دنبال سازندگی جامعه است و مسئولیت اجتماعی می‌پذیرد.

به گزارش شهر؛ ششمین همایش بین‌المللی بانوی مهر (اتحادیه جهانی زنان مسلمان) عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و جمعی از مسئولین و مهمان‌های خارجی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

شهردار تهران طی سخنانی در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی پیامی واضح برای جهانیان داشت. در حوزه سیاسی به ملت ها آموخت مستقل باشند. انقلاب مفهومی جدید و درست از آزادی، عدالت و معنویت به جهانیان ارائه داد و در یک کلام بعد از صدها سال تلاش جهانخواران برای یکدست سازی دنیا گفتمانی جدید مبتنی بر معنوبت پیش روی انسان‌ها گذاشت.

وی در ادامه افزود: در نگاه جهانخوران غربی با تعریفی غلط انسان در محوریت قرار دارد جای خدا نشسته است انسانی که در نسبت با طبیعت به دنبال نابودی آن است و در تعامل با جامعه و خود به دنبال سود و لذت حداکثری است، اما انقلاب اسلامی به ما آموخت انسانی محور است که افتخار بندگی خدا را دارد و خلیفه الهی برای ما سوی الله است. انسانی که به دنبال نابودی طبیعت نیست و خود را نسبت به جامعه مسئول می‌داند در پی تحقق جامعه مهدوی است. انسانی که در تعامل با خود به دنبال لذت جویی حداکثری نمی باشد و هدفش رشد در مسیر بندگی خداست.

شهردار تهران با اشاره به نقش ویژه زنان و دختران در اندیشه انقلاب اسلامی گفت: در تشکیل کوچکترین سلول جامعه یعنی خانواده نقش زنان ممتاز است‌. زن تکیه گاه همسر و رشد دهنده فرزند است، به همین جهت امام عظیم الشان ما گفت مرد از دامن زن است که به معراج می‌رود.

زاکانی تاکید کرد: غربی‌ها نگاهی ابزار گونه به زنان دارند و توانسته‌اند با استفاده از رسانه و کارهای تبلیغی اذهان جهانیان را در این رابطه تسخیر کنند. در برابر این نگاه سراب گونه به زن ما باید بکوشیم نگاه درست به بانوان را در جامعه خودمان و دنیا ترویج کنیم، نگاهی که در آن زن در کنار خانه داری و همسرداری به دنبال سازندگی جامعه است و مسئولیت اجتماعی می پذیرد. امروز دانشجویان و اساتید زن ما در دانشگاه حضوری فعال دارند و اثرگذاری فعالیت علمی آنها بر کسی پوشیده نیست حاصل تلاش علمی آنها خارج از جغرافیای دانشگاه و در متن سازندگی جامعه کاملاً مشخص است.

شهردار تهران در ادامه افزود: نگاه انقلاب اسلامی ایران به زن در مقام شعار مورد توجه قرار گرفت اما با این وجود لازم است ما الگوی کاملی از زن مبتنی بر خواسته های انقلاب اسلامی به ظهور و بروز برسانیم و با تکثیر آن زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را در منطقه و جهان فراهم کنیم، در تحقق این مسیر وحدت، همراهی و نقش آفرینی زنان مسلمان بسیار مهم است.

زاکانی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی امروز تشنه راه حق است، روز به روز مسیر به حق روشن تر می شود و دشمنی ها نیز بیشتر اما در پایان این مسیر آنچه که باقی می‌ماند حق و حقیقت است.
زاکانی در پایان سخنان خود گفت: مفتخرم تهران میزبان شما بانوان صاحب فکر و اندیشه است، جامعه بیش از هر چیزی نیازمند شما بانوان گرامی است بانوانی که تک به تک پیرو الگوی برتر زن یعنی حضرت زهرای اطهر (س) هستند.

انتهای پیام/
 

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 31116

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =