آمادگی مجلس برای تخصیص بودجه در راستای تامین تجهیزات آتش‌نشانی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود به مجموعه مدیریت شهری اعلام می‌کنیم در حوزه تامین تجهیزات سازمان آتش نشانی حاضر هستیم تا در زمینه تخصیص بودجه کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ اقبال شاکری در مراسم سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو گفت: عرض ارادت به خانواده این عزیزان داریم و خداقوت عرض می کنم خدمت همکاران سازمان آتش نشانی به خاطر زحماتی که ایثارگرانه و جهادی انجام می دهند و شهدایی که در راه ایمنی و نجات جان مردم، جان خود را تقدیم می کنند.

وی افزود: به یاد دارم در حادثه پلاسکو بنده تا انتهای این حادثه پیگیر خانواده های این عزیزان و سختی کار آتش نشانان بودم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: کسی که با خدا و اهل بیت معامله کند پاداش آن را می بیند. جایگاه این شهدا متعالی است و در درگاه خداوند محفوظ است.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو بیان کرد: وصف حال حضور مردم، آتش نشانان و مسئولان در آن روزهای سخت غیر قابل تصور است. مردم از همه جای ایران جمع شده بودند تا ابراز ارادت خود را به آتش نشانان بیان کنند.

شاکری با بیان اینکه در آن روزها هر کسی هر کاری که از دستش برمی آمد، انجام می داد، یادآور شد: باید قبول کرد که حضور مردم در کشور همه جریانات را رقم می زند و از همین جا درود به روح پاک شهدا می فرستم.

وی با اشاره به اینکه این شهدا در قلب مردم ایران جای دارند، تاکید کرد: هر امنیتی که در کشور هست، به یمن خون این شهداست.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بعد از این حادثه جوانانی در عرصه ارتقای امنیت مردم کارهای دانش بنیان و علمی انجام دادند و در این زمینه دستاوردهایی داشتند که می توان گفت حادثه پلاسکو تحول بزرگی در این عرصه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تا جایی که از دستمان برمی آید باید در کنار خانواده این شهدا بوده و به فکر آتش نشانان و رفع مشکلات معیشتی و کاری آنها باشیم، افزود: در حال حاضر یکی از اقدامات خوبی که شهرداری تهران درصدد انجام آن است، این است که در کنار اخطارهایی که سازمان آتش‌نشانی به ساختمان های ناایمن می دهد، قرار است تا نام این مراکز نیز در اختیار مردم قرار گیرد تا آنها بدانند این ساختمان ها ناایمن است و برای حفظ جان خود به این مجموعه ها پای نگذارند.

شاکری ادامه داد: اعتقاد داریم اطلاع رسانی به مردم  به معنای ادامه راه این شهداست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سازمان آتش نشانی در کنار فعالیت هایی که انجام می دهد در حوزه علم، آگاهی و اطلاع رسانی و استفاده از نیروهای مجرب کارهای خوبی انجام داده است، بیان کرد: من آتش نشانی را به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در حوزه ایمنی می دانم. این سازمان با شناسایی، رصد و بررسی ساختمان های ناایمن اقدام به ارسال اخطارهایی به این مجموعه ها می کند که این کار نخستین قدم در راه افزایش ایمنی در شهر تهران است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت در کمیسیون های تخصصی بررسی می شود به مجموعه مدیریت شهری اعلام می کنیم که در حوزه تامین تجهیزات سازمان آتش نشانی آمادگی داریم که در زمینه تخصیص بودجه کمک کنیم.

وی با بیان اینکه شهر تهران دارای پیچیدگی های خاصی است، تاکید کرد: در این شرایط باید تجهیزات به روز در حوزه آتش  نشانی و ایمنی استفاده شود، بر همین اساس در کمیسیون های تخصصی میزبان مدیران شهری برای تخصیص این بودجه هستیم.

انتهای پیام/

۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: 31133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =