تحویل ۹۰ دستگاه موتور برقی به پست؛ فردا/ تجهیزات موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی اشتراکی توسعه پیدا می‌کند

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انجام مجموعه اقدامات محیط زیستی که صبح فردا با محوریت این سازمان و با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوا، هماهنگی شرکت ملی پست و همراهی بانک مهر در ارائه تسهیلات درازمدت با سود کم انجام می‌شود، خبر داد.

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو  با خبرنگار شهر گفت: با توجه به تعدد موتورسیکلت‌های پست و تردد آنها در سطح شهر، تعداد ۱۰ دستگاه موتورسیکلت برقی در ماه گذشته برای تست و ارزیابی تحویل موزّعان پست شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: فردا نیز ۹۰ دستگاه موتور برقی دیگر تحویل پست می‌شود و تا پایان سال نیز، ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت دیگر پست پس از انجام هماهنگی‌های لازم با موتورسیکلت‌های برقی تعویض خواهند شد.

طول ۴۰ درصد سفرهای درون‌شهری تهران کمتر از ۵ کیلومتر است

شفیعی با اعلام اینکه روزانه حدود ۲۰ میلیون سفر در کلان‌شهر تهران انجام می‌شود، گفت: از این میزان سفر، حدود ۴۰ درصد (۸ میلیون سفر)، طولی کمتر از ۵ کیلومتر دارند و عمده این سفرها (غیر از سفرهای پیاده) با در نظر گرفتن شرایط محیطی و توپوگرافی می‌توانند به وسیله دوچرخه معمولی و برقی، اسکوتر برقی و موتورسیکلت برقی انجام شوند.

وی افزود: سیستم حمل و نقل اشتراکی اعم از دوچرخه، اسکوتر و موتورسیکلت برقی، می‌تواند نقش به‌سزایی در انجام جابه‌جایی‌های کوتاه ایفا کند و اساساً سرویس‌های اشتراک‌گذاری در زیرمجموعه اقتصاد اشتراکی به افرادی که تملک وسیله‌ای مثل موتورسیکلت برقی برایشان اقتصادی نیست، کمک می‌کند تا با پرداخت هزینه سفر خود بتوانند از موتورسیکلت برقی یا اسکوتر برقی استفاده کنند.

توسعه موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقیِ اشتراکی در تهران

شفیعی از ارزیابی فنی، آموزشی و ترویجی اجرای آزمایشی طرح موتورسیکلت‌ برقی اشتراکی در محدوده اراضی عباس‌آباد برای شهروندان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر آن، در این مدت نسبت به اجرای آزمایشی طرح اسکوتر برقی اشتراکی نیز در پارک لاله، پارک پلیس، اراضی عباس‌آباد، پارک چیتگر و دریاچه خلیج فارس برای شهروندان اقدام شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اسکوتر برقی با دو کاربرد تفریحی و حمل و نقلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و طبیعتاً رویکرد تفریحی در مقایسه با رویکرد حمل و نقلی متفاوت است، خاطرنشان کرد: پس از اتمام مراحل ارزیابی فنی، آموزشی و ترویجی و امکان‌سنجی اجرا، تجهیزات موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی اشتراکی برای استفاده شهروندان در سطح شهر تهران توسعه خواهند یافت.

انتهای پیام/

۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 31144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =