تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگر در چه مرحله‌ای است؟

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: به دنبال این هستیم که گره از کار تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگر در شهرداری باز شود.

مجید باقری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اعلام اینکه بر اساس بررسی‌ها حدود سه هزار نفر از نیروهای ایثارگر شاغل در مجموعه شهرداری تهران تبدیل وضعیت شده‌اند، اظهار کرد: همین روند نشان می‌دهد که شهرداری اهتمام جدی دارد که تبدیل وضعیت ایثارگران با قدرت انجام و شأن و منزلت این افراد حفظ شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در خصوص روند تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی ایثارگر، یادآور شد: در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که به تبدیل وضعیت پیمانکاران حجمی برخورد کرده‌ایم و در این زمینه اختلاف دیدگاه و ابهامات برداشتی از قانون زیاد است.

وی ادامه داد: چون نهادی نیز به درستی تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگر را اجرایی نکرده، مدلی نداریم که الگو برداری کنیم؛ لذا در حال حاضر قدم به قدم ابهامات را رفع می‌کنیم.

باقری همچنین تصریح کرد: یکی از ابهاماتی که وجود دارد، این است که سوال پیش می‌آید در مورد پیمانکاران حجمی، منظور پیمانکاران مناقصه‌ای است یا مزایده‌ای؟ برای مثال همکاران ما در شرکت خودرو سرویس شهر این پرسش را دارند که آیا مشمول تبدیل وضعیت ایثارگران می‌شوند یا خیر؟ حکم رسمی از دیوان عدالت وجود دارد کسانی که مدل قراردادشان به این شکل است مشمول قانون تبدیل وضعیت با شکلی که آن کارکنان مدنظرشان است، نمی شوند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به مشکلات موجود، ما هنوز در حال پیگیری هستیم و پاسخ قطعی نداده‌ایم، گفت: دیوان عدالت باید وکیل بگیرند و بخش حقوقی شهرداری نیز کمک کند تا گره را به سود پرسنل باز کنیم.

وی با اعلام اینکه برای حل مشکلات تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگر در حال تلاش هستیم، یادآور شد: تاکنون حکم بیش از ۹۰ نفر از نیروهای حجمی صادر شده و نشان می‌دهد که کار در این بخش شروع شده و برای مابقی نیز هنوز پاسخ گزینش نیامده است.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: در مسیری که پاسخ گزینش افراد داده می‌شود، در کارگروه تخصصی در خصوص رفع ابهامات احتمالی مرتبط با شمول قانون برای نیروهای حجمی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
کد خبر: 31153

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =