آمادگی تهران برای انتقال تجربیات در حوزه خدمات شهری به شهر ایروان

در نشست مشترک شهردار ایروان و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بر لزوم همکاری های متقابل در راستای انتقال تجربیات این دو شهر تاکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نشست مشترک معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و شهرداری ایروان با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، سارگسیان شهردار ایروان و هیات همراه، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی، شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، حلیا سادات حسینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،عباس نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، صفی خانی معاون سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی خورسند، مدیر اداره دیپلماسی اقتصادی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، مشاوران و مدیران ارشد این معاونت در راستای همکاری های مشترک و تبادل تجربیات این دو شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن خوشامدگویی به هیأت ارمنستانی پیرامون موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری به ارائه توضیحاتی پرداخت و در ادامه گفت: شهرداری تهران در حوزه های مختلف خدمات شهری آمادگی  دارد تا تجربیات خود را در اختیار شهرداری ایروان قرار دهد.

نظری در ادامه افزود: اقلیم شهر تهران و ایروان مشابهت هایی با یکدیگر دارند، لذا در حوزه فضای سبز، سازمان بوستان ها می تواند در خصوص موضوعاتی چون جنگلکاری ها، کاشت گونه های گیاهی مقاوم و متناسب با اقلیم این شهر، چگونگی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، هوشمندسازی چاه ها، تولیدات گلخانه ای و... زمینه همکاری داشته باشد.

وی در ادامه به ساختار سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران یکی از سازمان های خدمتگزار در شهرداری تهران محسوب می شود که نقش حائز اهمیتی در سبد خرید شهروندان تهرانی بر عهده دارد.

نظری اضافه کرد: این سازمان با احداث بازارهای میادین میوه وتره بار در سطح مناطق ۲۲گانه و نیز محلات شهر تهران در دسترس عموم شهروندان است و قیمت ها در این بازارها بسیار پایین تر از نرخ میانگین قیمت‌های سطح شهر ارائه می شود. از اینرو استقبال مردم از این بازارها بسیار بالاست.

نظری در ادامه به خدمات سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی شهر تهران یکی از سازمان های کارآمد در شهر تهران محسوب می شود که خدمات ارزنده ای را به شهر و شهروندان عزیزمان ارائه می دهد.

وی با بیان این که آمادگی داریم که تجربیات خود را در خصوص فعالیت های سازمان آتش نشانی به شهر ایروان ارائه دهیم، گفت: این سازمان در خصوص اطفاء حریق و نیز بلایای طبیعی و... فعالیت می کند.از اینرو این آمادگی را داریم که تجربیات این سازمان را در خصوص اطفاء حریق، آموزش نیروها در دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  و... به شهر ایروان ارائه دهیم.

نظری با اشاره به فعالیت های سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: وظیفه اکران و تبلیغات شهری در سطح ، نصب المان ها و مجسمه های شهری، هویت بخشی به فضای شهری و.... بر عهده سازمان زیباسازی شهر تهران است .

وی در ادامه تاکید کرد: شهر ایروان از معماری بسیار فاخر و زیبایی برخوردار است و معماری ایرانی- اسلامی نیز می تواند مکمل آن واقع شود و در این زمینه نیز می توانیم همکاری های مشترکی داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: سازمان مدیریت پسماند شهر تهران یکی از سازمان های کلیدی حوزه خدمات شهری محسوب می شود که وظایف بسیار مهمی را در سطح شهر تهران اعم از جمع آوری زباله های سطح شهر تهران و پاکسازی و نظافت این کلانشهر را بر عهده دارد.این سازمان نیز آمادگی دارد که تجربیات خود را در خصوص زباله سوز( تبدیل زباله به برق)، بازیافت و دفع زباله ها و تبدیل آن به کود کمپوست و... به شهر ایروان ارائه دهد.

نظری در پایان از حضور شهردار ایروان و هیات همراه از کشور ارمنستان قدردانی کرد و آمادگی تهران را برای تبادل تجربیات شهر تهران در حوزه خدمات شهری اعلام کرد.

همچنین در این جلسه مدیران عامل حوزه خدمات شهری به ارائه توضیحات مبسوطی در خصوص حوزه تخصصی خود پرداختند.

سارگسیان شهردار ایروان: شهر تهران در حوزه فضای سبز در رتبه بسیار بالایی قرار دارد

 سارگسیان شهردار ایروان ضمن سپاسگزاری از دعوت و میزبانی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین تهران و ایروان، انتظار می‌رود تعاملات ایران و ارمنستان در حوزه مدیریت شهری افزایش یابد.

سارگسیان در ادامه ضمن دعوت از مدیران شهری در حوزه خدمات شهری برای حضور در کشور ارمنستان و نیز بازدید از شهر ایروان در راستای همکاری های متقابل گفت: شهر تهران در حوزه فضای سبز در رتبه بسیار بالایی قرار دارد از اینرو شهرداری ایروان آمادگی دارد که از تجربیات شهر تهران در حوزه فضای سبز شهر تهران و نیز چگونگی مدیریت پسماند و... استفاده کند.

لازم به ذکر است در این جلسه سارگسیان شهردار ایروان و هیات همراه پس از استماع گزارشاتی در خصوص ماموریت های حوزه خدمات شهری به طرح سوالات خود در موضوعات مختلف پرداختند و بر لزوم همکاری های مشترک این دو شهر تاکید کردند.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان دو شهر تهران و ایروان ۲۸ دیماه ۱۴۰۱ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

انتهای پیام

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 31180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =