نیازمند مطالعات در حوزه کاهش آلودگی هوا هستیم/ ضرورت افزایش ناوگان اتوبوسرانی و مترو

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیازمند مطالعات در حوزه کاهش آلودگی هوا هستیم که در این زمینه دانشگاه‌های تخصصی محیط زیست می‌توانند کمک کنند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی چمران در بیست و یکمین شنبه امید و افتخار و در بخش دوم آیین رونمایی از بسته حمل و نقل پاک گفت: ما نیازمند مطالعات در حوزه کاهش آلودگی هوا هستیم که در این زمینه دانشگاه های تخصصی محیط زیست می توانند کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: هرچند برخی از اساتید و کارشناسان محیط زیست به موضوع شهرسازی و ارتفاع ساختمان ها در موضوع افزایش آلودگی هوا صحبت می کنند اما واقعیت این است که مطالعات جامعی در این زمینه انجام نشده است و ما نمی دانیم جهش وزش باد در تهران که غربی_شرقی است، چقدر تحت تاثیر ساختمان های بلند و یا ارتفاع آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موتورسیکلت ۲۰ درصد در آلودگی هوا تاثیر دارد؛ اما موضوع مهم این است که تعداد این وسایل نقلیه مشخص نیست.

چمران بیان کرد: طبق اعلام پلیس بین ۲ تا ۴ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کند اما باز معلوم نیست چگونه می خواهیم این وسایل نقلیه را جمع و حمل و نقل پاک را جایگزین آن کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: امیدواریم موتور و دوچرخه برقی وارد تهران شود. ما می دانیم باید حمل و نقل فردی به عمومی تبدیل شود؛ اما مهمترین و چاره کار افزایش ناوگان اتوبوسرانی و توسعه مترو است.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 31181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =