جمع‌آوری و بازسازی ۱۲ هزار متر از انهار فرسوده منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت:جمع‌آوری و بازسازی انهار قدیمی در سطح محلات منطقه۸ به بیش از ۱۲هزار متر رسید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه از جمع آوری انهار قدیمی و تبدیل آن ها به کانیو کتابی با هدف کاهش آبگرفتگی در محلات ۱۳‌گانه منطقه خبر داد و گفت: علاوه بر بهسازی انهار فرسوده، در راستای توسعه محلات، تاکنون بیش از ۶۵۰۰ متر طول از انهار قدیمی جمع آوری و نوسازی شده و مجموع خدمات عمرانی در نواحی سه گانه این منطقه به ۱۲ هزار متر طول رسیده است.

شهردار منطقه۸ هدف از این اقدام را هدایت آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی و آب‌ماندگی در معابر دانست و افزود: با توجه به اینکه ناحیه سه شهرداری منطقه۸ از نواحی کم برخوردار منطقه است، هم اکنون این عملیات، در۲۰ کوچه از این ناحیه به اجرا در آمده است .

چهارهزار و پانصد متر طول کانیوگذاری و حدود سه هزاروصد متر طول جمع آوری نهر و لوله گذاری و همچنین سیصد متر نهر جدید در خیابان‌های حیدری، لشکر، سبلان، بخت‌آزاد و رضایی تعدادی از معابر در ناحیه۳ بود که شهردار منطقه۸ به آن اشاره کرد و افزود: همزمان با بهسازی انهار، عملیات روکش آسفالت نیز به مساحت بیش از ۲۴۰۰۰ متر مربع در معابر این ناحیه انجام شده است.

تنهایی همچنین از احداث دوهزار و دویست متر نیم جوی بتنی و نهرسازی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در ناحیه۲ شهرداری منطقه۸ خبر داد و تصریح کرد: این اقدام عمرانی در بیش از ۱۸ معبر و خیابان اصلی با هدف روان سازی آب های سطحی انجام گرفته است.

شهردار منطقه ۸ در پایان، سهم ناحیه۱ این منطقه در بهسازی و احداث کانیو را حدود یک‌هزارونهصد متر طول بیان کرد و گفت: رفع مشکلات زیست محیطی، جلوگیری از انباشت زباله ها و آبگرفتگی در انهار، حذف پل های ناهمگن، پیشگیری از تجمع حشرات و حیوانات موذی، تعریض معابر برای تردد و پارک وسایل نقلیه، کاهش هزینه های لایروبی بخشی از اهداف جمع آوری، بهسازی و نوسازی انهار در منطقه ۸ است.

/انتهای پیام

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 31229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =