به‌جای صحبت از اقدامات صورت‌گرفته از اقدامات انجام‌نشده بگوییم

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا در واکنش به گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: چرا همیشه از اقدامات صورت گرفته صددرصدی می‌گوییم و از مقصران و اقدامات انجام نشده سخن نمی‌گوییم؟

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارشناسان اعلام می کنند که بیشتر آلودگی توسط منابع آلاینده متحرک است، یادآور شد: ما توقع داریم گزارش داده شود که با توجه به اینکه کارها به طور صددرصد انجام شده، چرا هنوز شاهد آلودگی هوا هستیم؟

وی همچنین تصریح کرد: چرا همیشه از اقدامات صددرصدی می گوییم و از مقصرین و اقدامات نکرده سخن نمی گوییم؛ باید بگوییم برای مثال شهردرای تهران و دیگر دستگاه های متولی چه کارهایی باید انجام می دادند و ندادند و حالا آلودگی به بلای جان مردم تبدیل شده است.

مهدی اقراریان نیز  در واکنش به گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در قانون هوای پاک و در بخش وظایف شهرداری ها از ۱۱ حکم ۱۰ حکم ناقص اجرا شده و یک حکم نیز انجام نشده است، اظهار کرد: در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از محل منابع درآمد شهرداری به میزان ۵۰ درصد، حکم ناقص اجرا شده و در زمینه افزایش سالانه پنج درصد ناوگان حمل و نقل عمومی از محل وزارت کشور عدم انجام و از سوی شهرداری نیز نقص را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعمال جریمه برای ایجاد کنندگان آلودگی صوتی از جمله وظایف شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: وظایفی که به شهرداری باز می گردد و شورا می تواند بر آن نظارت کند، از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام شود تا ما بررسی می کنیم.

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 31230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =