«کندو» اولین رویداد پیش‌شتابدهی مجتمع تولیدات رسانه‌ای شهر

قائم مقام اطلاع رسانی شهرداری به بررسی مرکز کندوکاو شتاب دهنده دانشجوها در شهرداری (کندو) و سامانه رسانه بازار پرداخت.

به گزارش گروه شهر، حمیدرضا عسگری قائم مقام اطلاع رسانی شهرداری درباره مجتمع تولیدات رسانه‌ای شهر تهران اظهار داشت: مجتمع تولیدات رسانه‌ای شهر تهران یا به اختصار «کندو» که رویداد پیش شتابدهی آن را هفته قبل منتشر کردیم؛ با دو هدف تولید متحوای رسانه‌ای فاخر و متناسب برای دستگاه رسانه‌ای شهرداری تهران و حمایت از تیم‌ها و نخبگان فضای رسانه به صورت مادی و معنوی شروع به کار کرده است.

او ادامه داد: کندو وظیفه اطلاع رسانی و حل مشکلات مردم و مشارکت مردم در تولیدات رسانه‌ای شهر توسط گروه‌های نوپا و مستعد در حوزه‌های رسانه‌ای را دارد. همچنین منظور از حمایت مادی و معنوی این است که حمایت هاهم از جنس آموزش و ارتقا و هم از جنس ایجاد بازار کار هستند.

عسگری در توضیح به سوال درباره دلایل راه اندازی کندو گفت: شهرداری تهران به عنوان یک ابر دستگاه که از خیلی از وزات خانه‌ها بزرگ‌تر است و جمعیتی نزدیک به ۶۰ هزار نفر دارد؛ و با توجه به جمعیت ۱۰-۱۲ میلیونی شهر تهران که مسئولیت اطلاع رسانی، مشارکت و ارتباطات مردمی آن با دستگاه رسانه‌ای شهرداری تهران است و به تناسب این نیازمند حجم بالای تولیدات رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: در ادوار گذشته، مدل‌های مختلف تولیدات رسانه‌ای شکل گرفته است. هم توسط کارمندان شهرداری و هم شرکت‌هایی که برای این موضوع تاسیس شده است. ما شرکت پیام رسا و سازمان فرهنگی هنری و سازمان زیبا سازی را در این حوزه داریم. شهرداری تهران برای استفاده بهینه از این ظرفیت تولیدی به این فکر افتاد از تیم‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند به این صورت کمک بگیرد تا هم باعث رشد و ارتقای تیم‌ها شود و هم نیاز خودش را برطرف بکند.

وی گفت: تیم‌های رسانه‌ای در این مجموعه کار تولیدی میکنند و آموزش می‌بینند تا ارتقا پیدا کنند. همچنین فضای کار و تجهیزات به آن‌ها داده می‌شود و همچنین یک قسمت از هزینه‌های آن‌ها تضمین می‌شود. تضمین از این نظر که تیم‌هایی که این جا هستند در اولویت برای تولیدات رسانه‌ای شهرداری تهران قرار می‌گیرند. این مسئله برای تیم‌های نوپا یک گزینه خیلی مهم است. البته که در کنار این کار باید بازار کار شخصی خودشان را نیز رشد بدهند، که کندو برای این هم کمک داره. ما مشاوره‌های کسب و کار و حقوقی برا ثبت آن‌ها در نظر گرفته ایم.

عسگری تشریح کرد: قشر هدف ما برای قرار گیری در این چرخه‌های پیش شتاب دهی و شتاب دهی کندو قشر جوان و دانشجو است. برای حضور در این مجموعه نیازی به سرمایه اولیه نیست. تلاش ما این سات که خودمان تمام نیاز تیم‌ها را تامین کنیم.
وی افزود:در ادامه فرآیند، یعنی بعد از دوره پیش شتابدهی که حدودا یک ماه و نیم طول میکشد، تیم‌هایی که بتوانند از چرخه اول بالا بیایند و در روز رونمایی از کار خودشان دفاع کنند و امتیاز لازم را بیاورند و در چرخه دوم یا همان شتابدهی قرار بگیرند، از حمایت‌های ما مانند وام‌هایی که در نظر گرفته ایم بهره‌مند خواهند شد.

قائم مقام اطلاع رسانی شهرداری گفت: افراد پس از ورود به چرخه‌ی شتابدهی می‌توانند از امتیاز اینکه اولویت اول شهرداری باشند استفاده کنند. همچنین از مزیت استفاده از فضای کار اشتراکی و تجهیزات شهرداری استفاده کنند. برای مثال برخی از تیم‌ها نیازمند استودیو هستند، آن‌ها می‌توانند از استودیوهایی که در سطح شهرداری تهران است به صورت اشتراکی استفاده کنند. آن‌ها بعد از پایان دوره شتابدهی که حدودا یک سال است، میتوانند از وام‌ها و تسهیلات مرحله بعدی استفاده کنند.

عسگری در توضیح نحوه ثبت نام گفت: علاقه‌مندان باید برای ثبت نام به سایت candocomplex.ir مراجه کنند. همچنین در نظر داشته باشند که تمام مراحل این دوره رایگان است و این پیش شتابدهی سالی یک بار و به صورت دوره‌ای انجام خواهد شد.

وی در خصوص میزان دریافتی گروه‌ها پس از پذیرفته شدن گفت:از آن جایی که تیم‌های مد نظر ما برای حضور در کندو نوپا هستند و صرفا یک بازار کار حداقلی دارند، بعد از در اولویت قرار گرفتن برای کارهای رسانه‌ای شهرداری، حداقلی از درآمد را خواهند داشت. یعنی به اندازه‌ای که بتوانند تیم و یا شرکتشان را بگردانند. در کنار این خیلی از تجهیزاتی که باید برای آن هزینه کنند به صورت رایگان در اختیارشان قرار میگیرد. همچنین مشاوره‌های بازاریابی و حقوقی به آن‌ها کمک میکند تا بازار خارج از شهرداری خود را رشد بدهند.

عسگری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی که ما انجام دادیم، تیم‌هایی که علاقه‌مند و دغدغه‌مند باشد، با کمک‌هایی که در مجموعه کندو انجام می‌شود، حتما بعد از شش ماه و یا نهایتا یک سال می‌توانند به بازاری دست یابند تا بتوانند از کندو خارج شوند و نیازی به حمایت این چنینی نداشته باشند؛ و بعد از خروج از این مرحله وارد چرخه سامانه رسانه بازار قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: سامانه رسانه بازار در واقع یک بال دیگر کندو است که در فاز دوم قرار دارد. در ۴ الی ۶ ماه اینده در مجموعه کندو رونمایی خواهد شد. یعنی اولین خروجی‌های دوره کندو در این مجموعه میتوانند به عنوان اولین تیم‌ها قرار بگیرند.

او در ادامه گفت: سامانه رسانه بازار، یک سامانه تعاملی است. به صورتی که کارفرماها محصولات و تولیداتی که مورد نیازشان را در خواست می‌دهند و این تیم‌ها از بین پروژه‌ها انتخاب میکنند. قراردادی که فی مابین بسته می‌شود، عددهایی که بین آن‌ها بسته می‌شود باعث ایجاد شفافیت مالی در این حوزه می‌شود.

وی افزود: از طرف دیگر یک رقابت جدی در بین تولید کنندگان رسانه‌ای برای حضور در بازار رسانه‌ای شهرداری تهران اتفاق می‌افتد. یعنی بازاری که در حال حاضر خیلی محدود است، بین عده زیادی تقسیم میشود.

قائم مقام اطلاع رسانی شهرداری گفت: تا الان حمایت‌های شهردار تهران و هم مرکز نوسازی شهر تهران را برای ایجاد این فرآیند داشته ایم. سامانه رسانه بازار می‌تواند هم به عنوان یک تجربه و هم به عنوان کمک در اختیار نهادها و مجموعه‌های دیگری مانند سازمان تبلیغات اسلامی و صدا سیما قرار بگیرد. آن‌ها می‌توانند تولیداتی که به پیمانکاران خارج از مجموعه خودشان می‌دهند را تحت همین سامانه انجام دهند و یا چیزی شبیه به کندو را برای سازمان خودشان انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ ثبت نام از ۲۷ دی ماه تا ۷ بهمن ماه است و احتمالا یک هفته هم تمدید می‌شود.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 31296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =