کاهش آلودگی ۲۵ درصدی هوا با استفاده از موتورهای برقی

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ۲۵ درصد آلایندگی‌ها در تهران ناشی از تردود موتور سیکلت‌هاست، با استفاده از موتور سیکلت‌های برقی میتوان میزان آلودگی هوا را کاهش داد.

محمد امین رحیمی، مدیر عضو هیئت مدیره شرکت توسعه توسن موتور درباره پروژه ورود موتورسیکلت‌های برقی در تهران برای کاهش آلودگی گفت: مجموعه شرکت توسن موتور، موتورهای برقی را طراحی، تولید کرده و تحویل ناوگان پست داده است. این پروژه از چند منظر قابل توجه است. اول اینکه برای اولین بار است این موتور سیکلت از نظر شیبروی، سرعت و توان قابل رقابت با موتورسیکلت‌های بنزینی در ناوگان‌های حمل و نقل کشور است. این موتورها ذهنیت مردم درباره درباره ناکارآمدی موتور سیکلت‌های برقی و عدم توانایی آن برای جایگزینی موتورهای بنزینی را تغییر می‌دهد.

رحیمی با اشاره به ویژگی‌های این موتور برقی گفت: یکی از ویژگی‌های این محصول قابلیت هوشمندی آن است که این محصول دارای تکنولوژی vcu است و می‌تواند وضعیت تمام قطعات موتور سیکلت را نمایش دهد و به صورت بلوتوث با موبایل افراد ارتباط بگیرد و همه وضعیت آن را نشان دهد، همچنین به سرویس مرکزی شرکت متصل است که باعث می‌شود خدمات آنلاین بهتری را برای استفاده کنندگان این موتور سیکلت‌ها داشته باشیم.


وی ادامه داد: یکی دیگر از تکنولوژی‌های استفاده شده در این موتورها استفاده از باتری سوآپ است این موتور سیکلت قابلیت شارژ دارد و نیاز به تجهیزات اضافی برای شارژ ندارد و فقط با یک کابل زیر زین و پیریز معمولی در ۳ ساعت شارژ می‌شود همچنین قابلیت شارژ سریع یک ساعته را دارد و فناوری باتری لیتیومی را دارد. هنگامی که شارژ باتری تمام می‌شود و نیاز به شارژ است؛ به ایستگاه تعویض باتری مراجعه می‌کنند و باتری خالی را با باتری پر تعویض می‌کنند و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

مدیر شرکت دانش‌بنیان توسن با اشاره به بومی سازی قطعات موتور برقی گفت: دیگر نکته مهم درباره این پروژه، قطعات دانش بنیان این محصول است که همه در داخل تولید و بومی سازی شده است.

رحیمی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر افزود: این اولین باری است که دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران و پست پای کار آمدند. این ناوگان تحویل پست شد و اکنون مورد استفاده قرار گرفته است و تا پایان سال ۷۰۰ دستگاه موتور سیکلت برقی تحویل پست خواهدشد.

وی درباره میزان پیمایش این موتور با توجه به باتری شارژی ادامه داد: موتورهای برقی قابلیت پیمایش تا ۸۰ کیلومتر رادارند، همچنین با باتری تعویض شو، ۶۰ کیلومتر دیگر هم قابلیت ادامه حرکت دارد. این محصول کاملا تجاری شده است و مردم عادی نیز می‌توانند آن را خریداری کنند.


مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با توجه به میزان صرفه جویی در مصرف بنزین گفت: یکی از ویژگی‌های موتور برقی این است که از لحاط قدرت، سرعت و شیبروی جایگزین موتورهای بنزینی است، در کشور به موتور سیکلت‌های برقی نیاز داریم، زیرا هزیته‌های موتورسیکلت بنزینی نسبت به برقی بسیار بالاتر است.


رحیمی در اخر با اشاره به نقش موتورهای برقفی در کاهش الودگی هوا گفت: ۲۵ درصد الایندگی‌ها در تهران ناشی از تردود موتور سیکلت‌ها است، با استفاده از موتور سیکلت‌های برقی میتوان میزان آلودگی هوا را کاهش داد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 31297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =