ضرورت ایمن‌سازی معابر شهری برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری

شهردار منطقه ۴ همزمان با اجرای طرح بهاران خدمت و بالا رفتن آلودگی هوای پایتخت از اقدامات شاخص ترافیکی درخصوص ایمن سازی معابر و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" در این باره گفت: کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و کم کردن آلودگی های زیست محیطی یکی از سیاست های جدی مدیریت شهری منطقه ۴ بوده که با اقدامات ایمن سازی مسیرهای دوچرخه و معابر کم کم به آن خواهیم رسید.

او در ادامه گفت: استفاده از دوچرخه نه تنها از آلاینده های زیست محیطی می کاهد، بلکه بار ترافیکی شهر را کاهش داده و در این روزهایی که پایتخت با آلودگی بسیار زیاد هوا دست و پنجه نرم می کند، در سلامت جامعه و افراد نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.

کمالی زاده گفت: حق عمومی همه شهروندان استفاده از طبیعت پاک و آرامش روان است که در ساعات پرترافیک باعث هجمه عصبی و سفرهای کاری با استرس بالا می شود.

او با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از مرگ و میرها به دلیل بیماری غیرواگیر و کم تحرکی در سطح جامعه رخ می دهد، اظهار داشت: در حالی که متاسفانه اینگونه بیماری ها در سطوح کم سن و دانش آموزان نیز مشاهده می شود، فضاسازی و ایمن سازی معابر و مسیرها و اقدامات سازنده درخصوص تشویق شهروندان به این امر در جامعه امروزی ضروری به نظر می رسد.

کمالی زاده گفت: در این راستا مدیریت شهری منطقه ۴ توانسته است با تکمیل و مرمت و ایمن سازی معابر و مسیرهای دوچرخه گامی اساسی در بالا بردن این فرهنگ برداشته و برای مشتاق ساختن همشهریان تلاش کند.

شهردار منطقه ۴ در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امید داریم با استفاده بیشتر شهروندانمان از دوچرخه به جای خودروهای تک سرنشین بتوانیم شهری با آلودگی های زیست محیطی کمتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام 

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 31310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =