کمیسیون نظارت و حقوقی باید حسن اجرای قانون تعارض منافع را به شورا گزارش دهد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به اصلاحیه قانون تعارض منافع گفت: کمیسیون نظارت و حقوقی وظیفه داشته حسن اجرای این قانون را در صحن شورا گزارش دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، نرجس سلیمانی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اصلاحیه قانون تعارض منافع، اظهار کرد: کمیسیون نظارت و حقوقی وظیفه داشته حسن اجرای این قانون را به صحن شورا گزارش دهد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری تهران تکالیفی در این زمینه داشته که ناقص اجرا شده لذا باید ردیف جدیدی در سامانه شفافیت مبنی بر میزان دریافتی مدیران شهرداری اضافه و به روز رسانی شود.

وی افزود: استخدام نیروها باید از آغاز دوره ششم مدیریت شهری به طور مرتب به روز رسانی می شده که این به روز رسانی انجام نشده است. هنوز لیست منسجم از مهندسان دارای رابط استخدامی منتشر نشده است.

سلیمانی تأکید کرد: شهرداری موظف بوده نسبت به ارسال اصلاحیه مصوبه قانون تعارض منافع اقدام کند و باید به صورت موازی به اطلاع کارکنان شهرداری برساند. با گذشت بیش از یک سال اجرای قانون الزامی است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از جایی که بکارگیری بستگان مدیران و اعضای شورا در دوره مسئولیت ممنوع است، شرکت خدمات ادرای شهری، هادیان و حامیان و معاونت منابع انسانی در صورت عدم انجام وظایف، باید به محض مشاهده نسبت به تغییر وضعیت اقدام کنند. تا کنون گزارشی از ماده 11 قانون به کمیسیون نرسیده است لذا تقاضا می شود گزارشات به صورت عاجل تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

سلیمانی همچنین تصریح کرد: فهرست اشخاص دریافت کننده کمک باید منتشر می شده و تا کنون این لیست منتشر نشده است؛ لذا شهرداری باید به صورت عمومی و بر اساس کدملی و بدون نام بردن اسامی اشخاص، لیست را منتشر کند.

وی با بیان اینکه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری هم باید جزئیات سفرهای خارجی را ارائه دهد، یادآور شد: تقاضا داریم که شهرداری همکاری لازم را با کمیسیون نظارت و حقوقی داشته باشد.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 31346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =