قرارگاه پلیس در شوش و هرندی ایجاد می‌شود؛ قول پلیس برای حل مشکلات منطقه

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری درخصوص ایجاد قرارگاه پلیس در محله شوش و هرندی توضیح داد.

به گزارش شهر، احمد احمدی صدر درخصوص ایجاد قرارگاه پلیس در محله شوش و هرندی گفت:‌ «پلیس پیشنهاد داده است که یک قرارگاه در شوش هرندی ایجاد می‌کند. در جلسه روز گذشته قرارگاه اجتماعی پلیس اعلام کرد اگر این قرارگاه ایجاد شود 100 درصد مساله معتادان متجاهر حل خواهد شد و امید است که این اتفاق صورت بگیرد.»

وی ادامه داد: «شهرداری همیشه در کنار پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و از این به بعد هم در کنار پلیس است حتی زمینی که این دوستان می‌خواهند در آن قرارگاه ایجاد کنند را در اختیارشان قرار داده و طی یک سال، ساختمانی برای قرارگاه احداث می‌کنیم و در این مدت که ساختمان آماده شود، ساختمانی دیگری به‌صورت امانت در اختیار پلیس قرار می‌دهیم تا زمانی که ساختمان آماده تحویل شود.»

احمدی صدر اضافه کرد:‌ «شهرداری برای جمع آوری معتادان متجاهر هر شب تعداد زیادی خودرو در اختیار پلیس قرار می‌دهد و همراهی زیادی برای حل چالش‌های این محلات با سازمان‌های مرتبط وجود دارد.»

وی درخصوص تفاوت مسئولیت این قرارگاه با فعالیت‌های شهرداری در این محلات گفت: «این قرارگاه عملیاتی پلیس است و می‌خواهند مستمر و مستقیم روی زمین اقدام به طرح جمع‌آوری کند. »

هفته گذشته، علی صالحی - دادستان تهران به همراه هیاتی متشکل از مدیران ارشد شهری و انتظامی کشور و تهران جهت ساماندهی محلات شوش و هرندی و احقاق حقوق عامه در این مناطق به‌صورت شبانه بازدیدی از این محله‌ها و گرمخانه شهرداری تهران انجام داد. در این بازدید سرپرست دادسرای مبارزه با مواد مخدر، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران، معاون شهردار تهران و مدیر کل بهزیستی استان تهران و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران، دادستان تهران را همراهی کردند.

در این بازدید کارشناسی میدانی با ساکنین محلات یاد شده نیز به صورت چهره به چهره گفت‌وگو شد؛ همچنین با توجه به برودت هوا وضعیت معتادین متجاهر که شبها را در خیابان سپری می‌کنند بررسی شد و در راستای احقاق حقوق عامه دستورات مهمی جهت بهبود وضعیت صادر شد.

در ادامه دادستان تهران از گرمخانه شهرداری تهران نیز بازدید کرد.

علی صالحی، دادستان تهران گفت: این بازدید به منظور بررسی طرح جمع آوری معتادین به ویژه معتادین متجاهر که تصویر نامناسبی از کلانشهر تهران ارایه می دهد در این محلات انجام شده است. معتادین متجاهر هم شهروند همین شهر هستند و مانند بقیه مردم حقوقی دارند و مناسب نیست شبها ی سرد زمستانی را در خیابان سپری کنند.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو هفته اخیر روند ساماندهی و جمع آوری افراد بی‌خانمان، معتاد و معتاد متجاهر سرعت بالایی گرفته است که ۳۳۰۰ نفر از آنها به کمپ‌های مختلف و بقیه به گرمخانه‌های شهرداری و اماکن درمانی معرفی شدند.

دادستان تهران ادامه داد: بازدیدها و نظارت دادستانی تهران در این طرح به صورت مستمر تا پاکسازی کامل این منطقه ادامه خواهد یافت.

صالحی گفت: در اولین گام ظرف مدت یک هفته قرارگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این محل باید ایجاد شود. مقرر شد شهرداری تا یک هفته آینده مکانی را به عنوان قرارگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر، تعیین و جهت ساماندهی معتادین متجاهر تحویل دهد. تمامی ضایعاتی‌های غیر مجاز محله شوش و هرندی خصوصا در کوچه صابونچی باید پلمب شوند.

وی گفت: در خصوص جانمایی مرکز جامع غربال تصمیم گیری خواهد شد. همه مدیران و مسئولان شهر تهران کمک کنند تا این طرح با موفقیت اجرایی شود و دادستانی تهران با تمام نیرو از این طرح حمایت قضایی خواهد کرد.

منبع: پانا 

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 31353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =