تقدیر اعضای شورا از شهرداری برای ارائه لایحه بودجه در موعد مقرر/ تخفیف ۴۰ درصدی عوارض در تاریخ شهرداری بی‌سابقه بوده است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همزمان با یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به شورا اظهار کرد: از شهردار تقدیر می کنیم که لایحه بودجه را در زمان خود به شورا ارائه داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تا ۱۵ بهمن ماه باید عوارض و بهای خدمات سال بعد را تصویب کنیم؛ هنوز این لوایح به شورا نرسیده و با توجه به برنامه زمان بندی برای بررسی بودجه و بحث و بررسی در کمیسیون و شورا، زمان کم است، لذا نرخ بهای خدمات باید تصویب شود تا بتوانیم درآمدها را نیز به تصویب برسانیم.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه امسال شهردار تهران به اهمیت تبصره ۲۹ واقف شده است، اظهار کرد: این حقی بود که شورا برای شهرداری در نظر گرفته است؛ اینکه افق روی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است، بسیار خوب است، اما تقاضا می کنیم تا زمانی که شورا بودجه را تصویب می کند، افق نهایی را اعلام نکنید.

وی ادامه داد: جنس درآمد برای ما مهم است؛ در بخش شهرسازی ۲۲ هزار میلیارد تومان به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده و اگر درآمد پایدار باشد، ماندگاری آن ادامه خواهد یافت و درسی است که به آیندگان نیز خواهیم داد.

مهدی عباسی با بیان اینکه تخفیف ۴۰ درصدی عوارض در تاریخ شهرداری بی سابقه بوده است، گفت: این در حالی است که تحولات بازار صعودی بوده و نرخ عوارض نزولی و به نوعی در صنعت ساختمانی استثناء بوده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: هرچه ظرفیت درآمد در شهرداری تهران افزایش پیدا کند، فرصت ارائه خدمت افزایش خواهد یافت.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: رقم عوارض قطعی است و در سال آینده دیگر به هیچ عنوان این تخفیف اعمال نخواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با تأکید بر اینکه تدوین بودجه بسیار سخت است و از شهرداری در این زمینه تقدیر می کنیم، گفت: بهتر بود که پیش از ارائه لایحه بودجه، گزارش عملکردی از سال جاری ارائه می شد. مردم باید کار را به صورت ملموس احساس کنند.

وی به افزایش فوق العاده درآمدهای ناپایدار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و لزوم عدم افزایش این درآمدها خاطرنشان کرد: در لایحه ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 31358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =