ماحاصل رفتار مدیران شهری قبلی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی روی دست شهر است/ با جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها بودجه را افزایش دادیم

شهردار تهران با بیان اینکه در موضوع مشارکت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای شهر تعریف شده است، گفت: در حال حاضر با مشارکت مردم پروژه‌ها را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه مصوب سال قبل ۳۷ هزار میلیارد تومان بود، اظهار کرد: از این میزان ۹۹ درصد محقق شد و برای امسال ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان مصوب شد، اما تا پایان سال بالای ۶۰ هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد که افتخار جدیدی است.

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به امسال ۵۶ درصد رشد داشت و به ۷۸ هزار میلیارد تومان رسید، یادآور شد: از بخش هزینه ای پنج درصد کم شد و به بخش سرمایه ای اضافه شد؛ لذا این نشان می دهد که برای ما پیشرفت و آبادانی مهم است و با جلوگیری از ریخت و پاش ها و مدیریت هزینه ها این بودجه را افزایش دادیم.

وی با اعلام اینکه ما ۱۰ هزار میلیارد تومان مجوز کارسازی از بخش غیرنقد داشتیم که با رشد ۳۰۰ درصدی به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: عمده این رقم به حمل و نقل و زیرساخت ها اختصاص دارد تا چهره شهر متحول شود. ما می خواهیم از درددل کردن دست برداریم و به تحول برسیم.

زاکانی با بیان اینکه ۲۳ درصد بودجه به بخش فنی و عمرانی اختصاص دارد، گفت: امکانات درآمد پایدار، عوارض و مالیات خواهد بود که از طریق رونق در ساخت و ساز و گره گشایی از مشکلات مردم در حوزه مسکن حاصل می شود.

شهردار تهران اظهار کرد: قدرالسهم اضافی، تعهد ما برای خودمان است و خواستیم شورا بار سنگینی روی دوش ما بگذارد. خواستیم از طریق تهاتر ۱۰ هزار میلیارد تومان محقق کنیم که در سال آینده تشدید خواهد شد و به دنبال آن تحول در شهر صورت می گیرد که در این زمینه مولدسازی امکانات مدنظر است.

وی با بیان اینکه در بحث مشارکت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای شهر تعریف شده است، یادآور شد: ما با مشارکت مردم پروژه ها را پیش می بریم. بخش بعدی از منابع تحقق بودجه از محل عوارض چهارگانه است که البته سعی داریم کاهش دهیم و کمتر رشد پیدا کند. بخش سوم نیز از طریق رونق ساخت و ساز و مسکن است.

زاکانی با اشاره به پرداخت دیون شهرداری گفت: امروز پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت دیون مصوب شد. در گذشته مسیری را رفتند که حاصل آن بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی است. وقتی بحث از بدهی به تامین اجتماعی و بخش های دیگر می شود ارقام سر به فلک می گذارد.

وی گفت: سعی می کنیم بدهی به پیمانکاران که از گذشته نیز وجود دارد، پرداخت شود. وقت جبران گذشته است و ما خود را متعهد می دانیم. مسیر تسویه را با بانکها دنبال می کنیم و قرار شده به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بدهی های پرداختی به بانک‌ها، تسهیلات پرداخت شود.

شهردار تهران با بیان اینکه شهروند و شهرآفتاب زیر نظر معاونت مالی هستند، بیان کرد: این مجموعه ها مولد هستند و ما یک جا تجمیع کردیم تا از طریق مدیریت درست منابع، امور را پیش ببریم.‌ ما شعبده بازی نمی کنیم و از طریق منابع پیش می رویم. چارچوبی مشخص شده که ما مجموعه های اقتصادی را در این چارچوب قرار می دهیم.

وی افزود: ما در بخش اقتصادی در سه بخش توسعه فعالیت داریم که شامل شهروند، میادین میوه و تره بار و مسکن است که به دنبال این هستیم که خدمات را تشدید کنیم.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 31372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =