ارزش ۱۰۳ ملک بازپس گرفته شده شهرداری ۹ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به شناسایی ۱۰۳ ملک از املاک و اموال شهرداری تهران که در طول سال‌های گذشته در دست افراد خاصی قرار داشته است، گفت: ارزش ریالی این املاک ۹ هزار میلیارد تومان است.

داوود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: یکی از کارهای جدی که از سال گذشته در این دوره مدیریت شهری آغاز شد، موضوع شناسایی اموال و املاک شهرداری تهران است.
وی افزود: به دلیل گستردگی شهرداری، تنوع فعالیت ها، تهاترها و معاملاتی که با شهروندان انجام می شود، اموال و املاکی از شهر تهران در اختیار یک عده ای قرار گرفته است که توانستیم آنها را شناسایی کنیم.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ادامه داد: در مورد برخی از این اموال و املاک قراردادهایی وجود دارد و طی فرایندی این املاک را از شهرداری تهران گرفته اند که به این افراد کاری نداریم.
وی بیان کرد: اما در مورد املاکی که فرایند قانونی را در گرفتن این املاک طی نکرده اند و یا اگر طبق فرایند قانونی این املاک در اختیار این افراد قرار گرفته شده است، اما مدت زمان این قرارداد تمام شده و بیشتر از زمان تعیین شده در قرارداد از این ملک استفاده کرده اند که به سراغ این املاک می رویم تا تعیین تکلیف کرده تا دوباره به شهرداری تهران بازگردد.
گودرزی یادآور شد: در این موضوعات گاهی اوقات شاهد واگذاری یک ملک از سوی شهردار ناحیه یا منطقه بدون انجام تشریفات قانونی به فرد خاصی هستیم که شهرداری تهران در جریان این مساله نبوده است.
وی با بیان اینکه این اموال و املاک دارای انواع مختلفی است، تاکید کرد: برخی از این املاک باغ، فضای سبز، آپارتمان و یا پارکینگ است. 
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آپارتمان ها، باغ و پارکینگ هایی که در اختیار افراد بوده تخلیه شده است، گفت: در واقع این اموال و املاک به صورت غیر قانونی در دست این افراد بوده است. در جریان باز پس گیری این اموال برخی از افراد تمایلی به تخلیه ملک شهرداری نداشتند که در این بخش با مجوزهای قضایی ملک مذکور پس گرفته شد و برخی دیگر از املاک نیز بدون هیچ گونه مشکلی به شهرداری تهران باز گردانده شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۳ ملک و اموال شهرداری تهران که در اختیار افراد خاصی بوده شناسایی شده است، افرود: طبق محاسبه های ابتدایی که در رابطه با ارزش ریالی این املاک انجام شده، نشان می دهد ارزش ریالی این اموال ۹ هزار میلیارد تومان است.
گودرزی درباره نحوه استفاده از این املاک توسط مدیریت شهری توضیح داد: آن بخش از املاکی که در اختیار مجموعه های فرهنگی و اجتماعی بوده است در زمینه همین موضوعات مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: آپارتمان ها، باغ و پارکینگ هایی که باز پس گرفته شده است نیز بر اساس تدبیر شهرداری تهران مورد استفاده قرار می گیرد. 
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران بیان کرد: امکان دارد طبق فرایندی که در مدیریت شهری قرار دارد، برخی از این املاک فروخته شده و خرج پروژه های شهری شده و یا برخی نیز در تهاتر به طلبکاران داده شود.
انتهای پیام/
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر: 31395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =