کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت خودروها با بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌سازی غرب تهران

شهردار منطقه۲۲ گفت: بهره برداری از پروژه های راه سازی در منطقه ۲۲ موجب کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت خودروها به دلیل کاهش مسافت می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه و مدیران شهری در دیدار مردمی در مسجد امام علی (ع) محله هوانیروز حضور داشتند.

حاجوی در این دیدار اظهار داشت: محله محوری با محوریت مساجد یکی از اقدامات مدیریت شهری جدید است که کمک بسزایی برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان خواهد کرد.

وی افزود: دیدارهای چهره به چهره بین مردم و مسئولان یک اقدام ویژه است.

شهردار منطقه ادامه داد: منطقه ۲۲ به دلیل شریان های غربی و شرقی اتصال استان های غربی به پایتخت است، پروژه های گوناگون راه سازی به ویژه در بزرگراه شهید همدانی در حال احداث است که بهره برداری این پروژه ها کمک بسزایی به شهروندان خواهد داشت.

حاجوی تصریح کرد: بهره برداری از پروژه های راه سازی در منطقه ۲۲ موجب کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت خودروها به دلیل کاهش مسافت خواهد شد.

آقامیری گفت: وضعیت آلودگی هوا صرفا مختص شهر تهران نیست بلکه در سایر کلانشهرها نیز این موضوع وجود دارد؛ اما در شهر تهران وضعیت آلودگی هوا حادتر است؛ به طوری که در شهر تهران حدود ۲۵۰ روز هوای غیر پاک داریم.

وی افزود: متاسفانه بسیار تصور می کنند که مقصر آلودگی شهر تهران شهرداری است در حالی که ۲۳ سازمان متولی رسیدگی به آلودگی هوا هستند؛موضوع دیگر بحث معاینه فنی خودروها است که در گذشته ۵تا۶ مرکز وجود داشت، اما امروز ۲۶ مرکز معاینه فنی خودرو در شهر تهران فعالیت دارند؛ سومین بحث حمل و نقل عمومی است که در این موضوع کمتر کار شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سال ۹۶ حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال بودند، تا اینکه در دوره مدیریت قبل به دلیل توجه نشدن به اتوبوس ها در این دوره یک هزار و ۸۰۰ دستگاه به ما تحویل شده است؛ از سال گذشته تا به امروز توانستیم دو هزار و ۵۰۰ دستگاه را فعال کنیم.

آقامیری تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا پایان این دوره مدیریت شهری تعداد اتوبوس ها را افزایش دهیم تا کمک به کاهش آلودگی هوا صورت گیرد.

انتهای پیام

۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 31398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =