موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کنند/معاینه فنی ۳۰۷ دستگاه موتور از ابتدای سال

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت که از ابتدای سال تاکنون تنها ۳۰۷ دستگاه موتورسیکلت به مراکز این ستاد مراجعه کرده اند.

به گزارش شهر، شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر درباره اهمیت انجام معاینه فنی موتورسیکلت ها گفت: براساس آخرین سیاهه انتشار شهرداری تهران سهم موتورسیکلت ها در انتشار سالانه آلاینده های گازی ۲۱.۳درصد و ذرات معلق ۱۰.۱ درصد است.همچنین طبق اعلام پلیس راهور تهران بزرگ ۴۳درصد از تصادفات فوتی در شهر تهران مربوط به موتورسیکلت ها می باشد. این آمار نشان می دهد پایش مستمر موتورسیکلت ها بدون تردید می تواند در کاهش آلودگی هوا و تصادفات درون شهری تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه شهر تهران از بضاعت ۱۱ خط معاینه فنی مختص موتورسیکلت برخوردار بوده و روزانه ظرفیت ارائه خدمات به ۱۰۰۰ موتورسیکلت را دارد،افزود: طبق قانون هوای پاک انجام معاینه فنی برای کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک،سنگین و موتورسیکلت در دوره های زمانی منظم الزامی است و بایستی موتورسیکلت ها نیز سالانه برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه نمایند.
مالکی ضمن تقدیر از پلیس راهور تهران بزرگ که در دریافت معاینه فنی برای موتورسیکلت های تحت راهبری پیشگام شده اند، در توضیح این فراخوان اظهار داشت: به منظور ساماندهی وضعیت معاینه فنی موتورسیکلت ها بنا بر جلسات مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و ستاد معاینه فنی خودروهای تهران موافقت گردید فراخوان و انجام معاینه فنی موتورسیکلت ها در مراکز معاینه فنی شهر تهران به صورت تدریجی و در چند فاز برنامه ریزی شود. در فاز نخست ناوگان موتورسیکلت تحت راهبری سازمان ها و شرکت ها فراخوان خواهند گردید که به صورت نمادین امروز بخشی از موتورسیکلت های تحت راهبری پلیس به مراکز مراجعه کرده است .
وی ادامه داد: در فاز بعدی موتورسیکلت های پر تردد و کار شامل این طرح خواهند گردید.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی همچنین تاکید کرد این برنامه نمادین با هدف اطلاع رسانی به راکبین موتورسیکلت در خصوص الزام به اخذ معاینه فنی و تاکید پلیس به رعایت قانون دراین ارتباط برنامه ریزی گردیده است.

انتهای پیام 

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 31471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =