اجرای طرح «دوشنبه‌های سالمندی» در منطقه۲۲

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۲ با اشاره به برگزاری جشنواره سالمندان با عنوان «دوشنبه های سالمندی» گفت: این جشنواره در قالب برنامه های ورزشی، تفریحی، هنری در بوستان ها، مجموعه های ورزشی و پردیس های سینمایی پایتخت ویژه سالمندان شهر برگزار می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، حسین هوشیار سالمندی را دوران حساسی از زندگی افراد دانست و افزود: این دوران که معمولا با ناتوانی های جسمی و تنهایی همراه است اگر به درستی درک و شناخته نشود می تواند زمینه ساز گوشه گیری، انزوا و ترک سالمندان از سایر گروه های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: در نظر گرفتن نیازهای خاص دوران سالمندی، توجه به رفتارهای ارتقا دهنده جایگاه و موقعیت سالمندان در جامعه و خانواده و مدیریت بحران های روحی و روانی مقطعی و گذرای این دوران در افزایش روحیه، انگیزه و اثربخشی سالمندان کمک بسزایی می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۲ با اشاره به برگزاری دوشنبه های سالمندی ، خاطرنشان کرد: سرای محله سروآزاد با ایجاد محیطی شاد وایمن برای سالمندان، فرصت مناسبی را برای پرورش دوستی با دیگر همسالان و گسترش ارتباطات اجتماعی و نیز تامین و تشدید ارائه خدمات و مراقبت های پزشکی به سالمندان را فراهم آورده و موجب افزایش سطح سلامت جسمی و روانی سالمند و حفظ و ارتقاء سطح استقلال فردی می شوند.

همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۲ از ویژه برنامه چهارشنبه های افراد دارای معلولیت در این منطقه خبر داد و افزود: این دورهمی در خانه سلامت سرو آزاد برگزار شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه هدف از برگزاری ویژه برنامه چهارشنبه های افراد دارای معلولیت را نشاط افزایی، گپ و گفتگو و ایجاد تعاملات اجتماعی عنوان کرد و افزود: فراهم‌سازی شرایط حضور توان یابان در جامعه و استفاده از توانایی‌ها و تجربیات آنها در زمینه‌های مختلف سبب تغییر نگرش شهروندان و گسترش فرهنگ همراهی با افراد دارای معلولیت به عنوان شهروندانی توانا خواهد شد.

به گفته او در چهارشنبه های افراد دارای معلولیت، به همت سرای محله سرو آزاد کلاس های آموزشی از جمله آموزش حل مسائل ریاضی برای این عزیزان انجام و برنامه های مختلفی شامل موسیقی، خاطره گویی و... اجرا شد.

هوشیارحفظ عدالت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی به ویژه شهروندان دارای معلولیت را از سیاست‌های اصلی شهرداری برشمرد و افزود: علاوه بر مناسب سازی محیط شهری، با اجرای این گونه برنامه ها، در نظر داریم برای حضور و نقش آفرینی این قشر ارزشمند در محلات زیر ساخت های مناسب را فراهم کنیم.

انتهای پیام

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 31482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =