لزوم تسریع در تکمیل نواقص مسجد ۷۲ تن

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مسجد ۷۲ تن، به عنوان نخستین مسجد شاخص در مبادی ورودی تهران به شمار می آید، گفت: این مسجد از قابلیت های لازم برای ارایه خدمات شبانه‌روزی به مخاطبان از اقصی‌نقاط کشور برخودار است لذا باید هرچه سریعتر نواقص آن برطرف شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، وحید رضا انارکی محمدی در بازدید از مسجد ۷۲ تن با بیان این مطلب که این مسجد شامل دو شبستان، دو سالن اجتماعات ویژه آقایان و بانوان و دو طبقه فضای فرهنگی و کلاس های آموزشی است، تصریح کرد: ترکیب معماری ایرانی- اسلامی از جمله شاخصه های این مسجد  محسوب می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، معماری ایرانی اسلامی دارای روح غالبی است که می توان آن را در معماری شهری دخیل کرده و مبتنی بر اقتضائات روز از آن بهره برد که خوشبختانه این امر مهم در ساخت این مسجد مورد توجه بوده است.

انارکی محمدی گنبد این بنا را نمونه ای بی نظیر از فرم و تناسبات معماری برشمرد و گفت: مشخص است که مطالعات کاملی در خصوص نمونه های فاخر بناهای ارزشمند تاریخی در این زمینه انجام گرفت.  بنابراین لازم است هرچه سریعتر نواقص این پروژه از جمله سنگ پای گنبد، گلدسته ها، سالن اجتماعات و  مأذنه‏ ها تکمیل شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تویزه های زیر گنبد به شکل هندسی با هنر معماران پیشکسوت سبک ایرانی اسلامی به اجرا درآمده است، افزود: تزیینات داخلی گنبد که معرف هفتاد دو اسم از اسماء حسنی الهی است از دیگر ویژگی‌های دیگر این مسجد محسوب می‌شود.

وی به دسترسی های آسان به این مسجد از طریق حمل و نقل عمومی اشاره و خاطر نشان کرد: ورودی ایستگاه متروی میدان آزادی؛ در مقابل ورودی مسجد بوده و نیز پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی در سمت چپ مسجد قرار دارد و همچنین فاصله فرودگاه مهرآباد با مسجد زیاد نبوده و دسترسی از فرودگاه به مسجد بسیار آسان است بنابراین لازم است امکان سنجی کارکرد ۲۴ ساعته و سرویس دهی شبانه روزی این مسجد صورت گیرد.

مسجد ۷۲ تن در ۴ طبقه، ۲ طبقه زیرزمین و ۲ طبقه هم‌کف و اول است. زیربنای این مسجد ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع بوده و ظرفیت پذیرش نمازگزاران بالغ بر ۶۵۰ نفر  را داراست. این مسجد توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با هدف ساخت مسجد در یکی از مدخل‌های ورودی شهر تهران با کارکرد فرامنطقه‌ای و احداث مسجدی در مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی و فرودگاه انجام شده است که در برگزاری نماز در مراسم‌های ملی و مذهبی کاربرد دارد.

گفتنی است در ادامه وحید رضا انارکی محمدی،از سایر پروژه های این شرکت از جمله خانه فروغ فرخزاد، خانه شهید تندگویان و ... بازدید کرد.

انتهای پیام 

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 31522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =