اتمام پروژه مقبره الشهدای گمنام بوستان گلزار در منطقه ۱۵

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ از اتمام عملیات عمرانی سازه مقبره الشهدای گمنام بوستان گلزار خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی اسمعیلی ضمن عرض تیریک فرارسیدن ماه پرفضلت رجب و ایام مبارک دهه  فجر گفت : دهه فجر همواره یادآور حماسه آفرینی و رشادت دلیرمردانی است که با از خود گذشتگی و غیورمردی با خون خود این میهن اسلامی را آبیاری نموده و به پاسداشت ارزش های آن پرداختند.

 او افزود: این رشادت ها همواره نیز ادامه داشته و دارد واکنون نیز در سنگری دیگر این جهاد ادامه دارد،   در همین راستا و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سنگری جدید و در منطقه شهید پرور شهرداری منطقه ۱۵ به افتتاح پروژه یادمان مقبره الشهدای گمنام بوستان گلزار واقع در محله شهید مطهری ناحیه ۱ این منطقه پرداخته و قدردان این شهیدان گمنام هستیم.

اسمعیلی در ادامه افزود : مزار شهدای گمنام بوستان گلزار میعادگاه عاشقان و دلدادگان دو شهید گمنام ۲۴ و ۳۳ ساله دوران دفاع مقدس می باشد که در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و شرهانی به فیض شهادت نایل آمده و در سال ۹۵ مصادف با ۲۷ صفر شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) رجعت و به خاک سپرده شدند.

 به گفته او؛  پس از تدفین این شهدای گرانقدر سنگ مزار توسط شهرداری این منطقه خریداری و نصب و سازه اولیه یادمان شهدا با مشارکت هیئت امنا ساخته و مقبره الشهدای مذکور به مکانی مقدس به منظور برپایی کلیه مراسم و مناسبات فرهنگی و مذهبی تبدیل شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی فرهنگی منطقه  اضافه کرد: اکنون عملیات توسعه و بازسازی سازه یادمان شهدای گمنام مذکور در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع انجام  و دیوارکشی محوطه دورتادور به اجرا در آمد.

او خاطرنشان کرد:  همچنین در مساحتی به متراژ ۲۰۰ متر مربع پیاده راه سازی منتهی به مزار به سبک معماری ایرانی اسلامی انجام و نورپردازی آن نیز تکمیل شد ...

سرپرست معاونت امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۱۵ در پایان یادآور شد: این پروژه همزمان با فرارسیدن دهه فجر با حضور مقامات لشگری و کشوری و آحاد مردم عزیز افتتاح و بهره برداری می می رسد.

انتهای پیام//

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 31525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =