در برخی از سرفصل‌های بودجه ۱۴۰۱ بالغ بر صددرصد تحقق صورت گرفته است

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۳ هزار و ۷۰ میلیارد تومان از بودجه امسال تا پایان آذرماه محقق شده که ۶۵ درصد کل بودجه و ۸۷ درصد بودجه ۹ ماهه است.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب درآمد شهرداری منتهی به پایان آذرماه امسال با بیان اینکه ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به تصویب رسید، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۷۰ میلیارد تومان محقق شده که ۶۵ درصد کل بودجه و ۸۷ درصد بودجه تا پایان آذرماه است.

وی اعلام کرد: از مبلغ ۳۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان، ۳۲ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان عملکرد نقد و ۶۲۵ میلیارد تومان عملکرد غیر نقد است، لذا شهرداری تهران ۴ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان از برنامه مصوب عقب است.

کاشانی با بیان اینکه در بخش درآمدها بایستی ۲۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان محقق می شد، خاطرنشان کرد: در این بخش حدود ۱۰۱ درصد محقق شده که ۲۹ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان بوده که ناشی از توسعه شهر و مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در فصل دوم منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای نیز باید در ۹ ماهه امسال حدود ۶ هزار و ۶۲ میلیارد تومان وصول می شد که حدود ۴۰۷ میلیارد تومان معادل ۶ درصد را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در فصل سوم و منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی باید ۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان محقق می شد، گفت: ۳ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان از میزان معادل ۱۲۰ درصد محقق شده و علت اصلی آن افزایش وصول در این فصل مربوط به اوراق مشارکت است که باید ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب می شد، اما در مردادماه با عملکرد ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان از بودجه مصوب بیشتر جذب شده است.

کاشانی با اعلام اینکه عوارض اجرای رسیدگی به تخلفات، ماده ۳۲ و دکل و آنتن صفر بوده است، یادآور شد: در ارزش افزوده شاهد افزایش تحقق هستیم. در عوارض قطع اشجار و درآمدهای وصولی در حریم شهرها و عوارض آتش نشانی جلو هستیم.

وی در خصوص عوارض عدم تأمین پارکینگ، گفت: در پارکینگ که خط قرمز ماست مشمول ۴۰ درصد تخفیف عوارض شده است. مردم می گویند شما پارکینگ نمی سازید و پلیس نیز با نصب تابلوهای توقف ممنوع، جریمه می کند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در خصوص هزینه ها در بخش نقدی ۴۸ هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان ابلاغ شده است، یادآور شد: با تخصیص اعتبار ۳۷ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۳ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۶ درصد است.

وی افزود: در آذرماه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل تخفیف ۴۰ درصدی عوارض درآمد داشته ایم. استفاده کنندگان از این تخفیف معمولا افراد با رقم بالا بوده اند و کمتر از یک میلیارد تومان تعداد کمتری داشته است؛ در مجموع سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخفیف داده شده است.

کاشانی با بیان اینکه در بخش غیر نقدی چهار هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان ابلاغ شده است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار چهار هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۸۷۷ میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۱۹ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در مجموع هزینه های نقدی و غیرنقدی ۵۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و با تخصیص اعتبار ۴۱ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۴ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۴ درصد است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه امسال پایدار و ۳۵ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان ناپایدار است، یادآور شد: در عملکرد منتهی به پایان آذرماه در مجموع ۳۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان وصولی، ۱۰ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان معادل ۳۳ درصد پایدار و مبلغ ۲۲ هزار و ۷۲ میلیارد تومان معادل ۶۶ درصد ناپایدار است.

انتهای پیام/

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 31554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =